Avatar billede xou1963 Juniormester
21. februar 2021 - 10:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

vælg af output

hej - jeg har 3 skærme som er sat til mit grafikkort .
når jeg åbner et program kan jeg så vælge hvilken skærm det skal åbnes på ?
Og når det er åbnet hvordan flytter jeg det fra skærm 3 til 1 f.eks hvis skærm 3 er slukket !
ps go dag til alle .
vh xou
Avatar billede perwolf Forsker
21. februar 2021 - 11:30 #1
Jeg har to skærme, og programmet "husker" sin sidste placering og vinduesstørrelse. Hiv programmet hen til den ønskede skærm ved at trække i titellinien. Træk den op til toppen af skærmen for fuldskærm, og træk til højre-/venstrekanten for halv skærm. Hvis du installerer Microsoft Powertoys får du masser af muligheder for inddeling af skærmen.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. februar 2021 - 12:16 #2
Et vindue åbner på den skærm, det sidst var åben på.
Hvis du bare slukker for en skærm, vil den formentlig stadig være aktiv i Windows, fordi der stadig er signal på kablet. Nogle skærme har en fysisk afbryder - bruges denne, afbrydes kabelsignalet også, og computeren vil "fjerne" den ekstra skærm, til næste gang den tændes. Alternativt kan kablet fjernes, men det er noget bøvl.
Har du et vindue åben på en "skjult" skærm, kan du gøre det aktiv i processlinjen. Tryk nu ALT+Space - fulgt af F (for flyt) og Enter. Nu kan du med piletasterne flytte vinduet ind på en "synlig" skærm. Afslut flytningen med Enter.
Det virker kun hvis vinduet IKKE er maksimeret. Er det det, må du først "gendanne" med Alt+Space - fulgt af G (Gendan).

Har du en engelsk udgave af Windows, er genvejstasterne anderledes - men det regner du nok ud :-)
Avatar billede xou1963 Juniormester
21. februar 2021 - 12:38 #3
ok
det ved jeg godt, men er der evt et program hvor der kan vælges hvilken skærm den starter op på .
min skærm 3 er en projeter der er lidt surt at åbne for for at trække appsen over på 2 pc skærm - der må være en nemmere måde/vej
Avatar billede perwolf Forsker
21. februar 2021 - 13:03 #4
Hurtig genvej er Win+Shift+Pil til højre/venstre for at flytte programmer.
Avatar billede perwolf Forsker
21. februar 2021 - 13:04 #5
Win+Shift+Enter for at låse skærmbilledet til en bestemt skærm...
Avatar billede xou1963 Juniormester
10. maj 2021 - 19:48 #6
fandt frem til
logitech capture til mit webcamere
den tillader at vælge at se webcameret på den ene og en anden skærm f.eks 4, så kan musen bevæge sig til skærm 4 hvor det ønskede program apps nu ligger og manuelt føre det tilbage med musen
prøv selv
https://www.logitech.com/da-dk/product/capture
det virker super ( for mig) sikkert osse for dig