Avatar billede alasport Novice
22. februar 2021 - 08:47 Der er 4 kommentarer

Mobil telefon som wifi-dongle

Hej allesammen.

Jeg kiggede efter en chromecast audio og kunne konstatere at de åbenbart ikke blev produceret længere og at brugtprisen var 4-doblet.

Så kom jeg til at tænke på om man ikke kunne bruge sin gamle mobil telefon som wifi-dongle og så trække audioen ud af jackstikket til en højtaler?

Altså sende lyd fra spotify på min mobil til en anden (gammel) mobil som er kablet til en ekstern højtaler.

På forhånd tak
Jacob
Avatar billede claes57 Ekspert
22. februar 2021 - 10:31 #1
DIY løsning, bluetooth til din højtaler
dimsen: https://www.amazon.com/gp/product/B01M0UYX8M/
og en gammel strømforsyning
howto: https://www.youtube.com/watch?v=3dpcVoNSJUE
Avatar billede kurt54 Ekspert
22. februar 2021 - 11:57 #2
Avatar billede claes57 Ekspert
22. februar 2021 - 14:08 #3
jeg vil næsten tro, at bluetooth i #2 mangler forstærker (den kan tilsluttes autoradio), så der kommer ikke lyd nok ud direkte til højtaler.
Avatar billede kurt54 Ekspert
22. februar 2021 - 14:09 #4
#3 du har ret -det er en line out udgang typisk til en aux indgang.