Avatar billede danni2501 Mester
22. februar 2021 - 08:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sort skærm, men HDMI virker

Hej eksperter

Jeg roder lidt med en TOSHIBA Satellite C70-A-13U laptop som har et issue med skærmen.
Skærmen tænder ved tryk på power og den er ikke HELT sort, som når den er slukket. Så det er som om at den er ved at starte, hvis i forstår…

Men det virker ikke til at selve computeren er problemet, for når jeg sætter HDMI stik til en ekstern skærm, så er alt som det skal være. Windows er startet og alt er godt.

Da det skete første gang tænkte jeg at det måske var en Windows opdatering (Windows 8) som havde lavet rod. Så jeg afinstallerede de seneste par Windows opdateringer og så virkede det hele igen i en periode. Men så kom fejlen igen… Mystisk... Men det hele kørte stadig og kunne ses på skærm via HDMI. Jeg valgte så at opgradere til Windows 10 Home 20H2. Det hele kørte perfekt og det blev installeret med skærmen tændt uden HDMI og flere genstarter efter installation af programmer.

Nogen der har et bud på hvad fejlen kan være?
Avatar billede poko1 Ekspert
22. februar 2021 - 09:07 #1
Prøv at trykke på Windowstasten plus P Og marker Dubler  eller kontroller hvor den er markeret!
https://ibb.co/ZGHZwNJ
Avatar billede danni2501 Mester
22. februar 2021 - 11:09 #2
Godt bud. Men virkede desværre ikke. Den stod på dubler og det virkede heller ikke at vælge "udvid".
Avatar billede Rune1983 Ekspert
22. februar 2021 - 11:45 #3
Kontroller din skærm driver til din bærbar er opdateret.
Avatar billede hjolsen Ekspert
22. februar 2021 - 14:02 #4
Jeg har set lignede "fejl" vis lysstyrken var sat til 100 - hvis bare den var under 98 ingen problemer.
Avatar billede danni2501 Mester
22. februar 2021 - 16:02 #5
Rune 1983 #3
Jeg opdaterede alt hvad Windows Update kunne finde og efter en genstart så var der igen liv på skærmen. Fedt at det virkede..... håber at det varer ved.
Jeg er med på at det er vigtigt med de nyeste drivere til sin hardware. Men når den kunne installere Windows 10 og virkede i starten og flere genstarter for derefter ikke at virke... det synes jeg er mærkeligt.