Avatar billede anne_aat Mester
22. februar 2021 - 13:35 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Print pdf på begge sider via Excel VBA

Hej Eksperter,

Jeg har følgende kode - og den virker fint:

Option Explicit

Public Sub Print_All_PDF_Files_in_Folder()

    Dim folder As String
    Dim PDFfilename As String

    folder = [MappeFolder]    'CHANGE AS REQUIRED
    If Right(folder, 1) <> "\" Then folder = folder & "\"

    PDFfilename = Dir(folder & "*.pdf", vbNormal)
    While Len(PDFfilename) <> 0
        Print_PDF folder & PDFfilename
        PDFfilename = Dir()  ' Get next matching file
    Wend

End Sub

Private Sub Print_PDF(sPDFfile As String)
    Shell "C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat Reader DC\Reader\AcroRd32.exe /p /h " & Chr(34) & sPDFfile & Chr(34), vbNormalFocus
End Sub

Det den gør, er at jeg indsætter en mappesti og så printer den alle pdf-dokumenter i mappen. Nu vil jeg gerne have tilføjet lidt til min kode, så den skal printe på begge sider af papiret. Har I en idé til hvordan jeg kan gøre det?
Avatar billede jakobdo Ekspert
22. februar 2021 - 14:00 #1
At printe på begge sider kaldes: duplex.
Prøv at google lidt på duplex og VBA.
En kort søgning viser dog det ikke "nemt" kan laves.
Kunne det måske løses ved at sætte printeren til default DUPLEX?
Avatar billede ebea Ekspert
22. februar 2021 - 14:20 #2
Duplex print, er noget som håndteres af din printer, og ikke af det program du printer fra. Så hvis du vil have Duplex print, så skal du aktivere det på din printer, som standard.
Så vil den selv sørge for at printe på begge sider, hvis samme dokument har flere sider.