22. februar 2021 - 19:19 Der er 1 kommentar

VBA finde og gemme i bestemt mappe

Mit spørsmål går på følgende:
i nedenstående kode søger jeg efter en mappe der hedder Range ("D3") = #
og Range ("B3") =21000 for at finde mappen #21000
Mappen ligger i D:\Dokument\?\#21000

Mit problem er at jeg har rigtig mange mapper i D:\Document med mange under mapper så det tager rigtig lang tid at søge.
min kode søger alle mapper og under mapper igennem
Er der en måde hvorpå den kun søger efter mapper med # foran og stopper når den er fundet.

Sub Gem_Certifikat()

    Dim searchFolderName As String
    searchFolderName = "D:\Document"

    Dim FileSystem As Object

    Set FileSystem = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

    doFolder FileSystem.GetFolder(searchFolderName)

End Sub

Sub doFolder(Folder)
    Dim subFolder
    Dim Get_path
    Dim strCheckPath As String
    Dim PDFfile As Range
For Each subFolder In Folder.SubFolders
        If Split(subFolder, "\")(UBound(Split(subFolder, "\"))) = Range("D3") & Range("B3") = True Then

  Get_path = subFolder
        strCheckPath = subFolder
          strCheckPath = subFolder & "\Certifikat" & "\" & Range("B5") & "\"
        If Len(Dir(strCheckPath, vbDirectory)) = 0 Then MkDir strCheckPath

                  For Each PDFfile In ActiveSheet.Range("B6")
If PDFfile.Value <> "" Then
FileCopy Range("B7") & PDFfile.Value, strCheckPath & PDFfile.Value
End If
Next

MsgBox "Certifikat Gemt"
    End

    End If

    doFolder subFolder

  Next subFolder

Exit Sub

End Sub
22. februar 2021 - 19:29 #1
Her et link til min excel fil.
https://we.tl/t-DgLtiJJX9c