Avatar billede g91 Juniormester
24. februar 2021 - 09:25 Der er 10 kommentarer

Ingen Internet ved start af PC

Efter seneste opdatering af Win10 oplever jeg af og til, at min PC ikke har fået netforbindelse.
Det er en Desktop, kablet til router.
Jeg har lige kæmpet med fejl ved udprintning (til trådløs Canon) og efter adskille forsøg på fejlfinding opdager jeg så, at det er fordi PC'en ikke har fået netforbindelse ved opstart "Ingen Internetforbindelse"
Jeg bilder mig ind, at miseren er opstået efter opdatering, men er ikke helt sikker.
Hvor skal jeg mon lede efter fejlen ? Der er ikke ændret på min router.
Modtagelig for gode forslag.
Avatar billede INK Ekspert
24. februar 2021 - 10:00 #1
Prøv at gå til enhedshåndtering i kontrolpanelet. Find dit netværkskort og check om strømstyring tillader at slukke for kortet. Fjern i givet fald fluebenet. Rent gæt fra min side.
Avatar billede poko1 Ekspert
24. februar 2021 - 10:01 #2
Jeg har haft en maskine inde der havde samme problem Jeg/Han skulle manuelt aktiverehver gang det forsvandt dog igen efter en driveropdatering.
Avatar billede g91 Juniormester
24. februar 2021 - 10:17 #3
Tak for råd.
Jeg har fjernet fluebenet, og er så spændt på at se om det var problemet.
Avatar billede klaudi Ekspert
24. februar 2021 - 11:07 #4
Jeg har samme problem, med wifi, har snart prøvet ALT, fjern driver, opdater driver, genstart router, sæt en fast IP, slået strømstyring fra osv, idag var der igen ingen forbindelse, så genstartede jeg pc, så er der forbindelse!, indtil næste gang jeg slukker og skal starte pc igen 🤔
Avatar billede 220661 Ekspert
24. februar 2021 - 17:08 #5
Der er ingen grund til at en stationær kan slukke ned for hardware bare for at spare på strømmen. Jeg har tillige ændret min strømforsyning til høj ydelse i stedet for balanceret som der er standard indstilling. Jeg har aldrig haft problemer med at forskellig hardware har lukket ned midt i det hele.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. februar 2021 - 17:13 #6
Hvis du bliver ved med at internet ikke virker ved opstart, kan problemet måske være at driveren ikke når at blive indlæst hvis hurtigstart er aktiveret. Hurtigstart kan deaktiveres hvis det er den der laver balladen. Dette gøres også i strømstyingen
Avatar billede g91 Juniormester
24. februar 2021 - 17:40 #7
Efter at ha' brugt timer på fejlsøgning af snart sagt alt mellem himmel og jord, er jeg kommet frem til, at det har at gøre med min VPN.
Jeg oplever også af og til, at min Outlook mail melder fejl, og først virker igen efter genstart af computeren.
Jeg har "været igennem" min router (Trådløs G4 router) for fejlsøgning.
Nu har jeg så konstateret, at det hele ser ud til at kunne fungere hvis jeg disconnecter min VPN når jeg støder ind i et problem ? ? ?
Jeg har skrevet til NordVPN for om muligt at få en løsning.
Tro i at de vil betale mig timeløn for fejlsøgningen ?  ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
24. februar 2021 - 17:55 #8
#7 "Tro i at de vil betale mig timeløn for fejlsøgningen ?  ;-)"
Næppe ;-)
Avatar billede ptj_11 Forsker
25. februar 2021 - 16:41 #9
Tro er noget man snakker med præsten om. I IT-verdenen, tæller kun hårde fakta. :-)
Avatar billede g91 Juniormester
26. februar 2021 - 07:39 #10
Nu har jeg fået tilbagemelding fra NordVPN, og man tror næsten at det er løgn.
Løsningen på mine problemer er tilsyneladende, at jeg skal ændre alt og tilpasse det til  NordVPN's applikation.
NordVPN (NordVPN)
Feb 25, 2021, 18:00 GMT+2
Hej, Johansen,

Tak for Deres brev.

For at løse e-mail-problemet skal du prøve at deaktivere CyberSec-funktionen i appindstillingerne.

Hvis det ikke hjælper, kan du prøve at ændre den NordVPN-server, du bruger. Nogle gange kan din e-mail-udbyder muligvis blokere adgangen til deres e-mail-tjenester fra kendte VPN-server-IP-adresser, og det kan hjælpe med at skifte til en anden NordVPN-server.

Vi anbefaler at prøve at oprette forbindelse til en hvilken som helst server i USA fra denne liste:

# 6650-6660, 6700-6718, 6800-6820.

For at oprette forbindelse til disse specifikke servere skal du klikke på forstørrelsesglasikonet og søge efter landet og et servernummer med hashtag.

Eksempel: United States # 6654

Med hensyn til printer skal du følge disse trin for at starte udskrivning med din trådløse printer på din Windows-enhed med NordVPN tilsluttet:

1. Find printerens IP-adresse. Desværre kan vi ikke hjælpe dig direkte med dette trin, da alle printere er forskellige. Se printervejledningen om, hvordan du gør det.
2. Åbn kontrolpanelet. Dette kan gøres ved at klikke på Start og skrive "Kontrolpanel" i søgningen.
3. Naviger til hardware og lyd.
4. Åbn Enheder og printere, og vælg "Tilføj en printer".
5. Vælg "Den ønskede printer er ikke på listen".
6. Marker cirklen ud for "Tilføj en printer ved hjælp af en TCP / IP-adresse eller et værtsnavn".
7. Tilføj følgende indstillinger:
Enhedstype: Autodetect
Værtsnavn eller IP-adresse: IP-adressen på den printer, der var placeret under det første trin.
8. Klik på Næste.

Lad os vide, hvordan det går!

--------------------------
Det er desværre ikke første gang at jeg har fået problemer og været nødt til fejlsøgning og afhjælpning efter opdatering af VPN-applikationen.

Jeg ærgrer mig over at jeg har betalt abonnement for et par år - for jeg er vist nødt til at afinstallere det.

Hvad er jeres erfaringer med VPN-programmer ?
(Det er min firma-computer)