Avatar billede Johann P Praktikant
27. februar 2021 - 11:35 Der er 3 kommentarer

Billedfejl.

Ved visning i billeder (store ikoner) kan man se hele billedet
Skiftes visning til ekstra store ikoner eller forsøges åbning,
optræder fejlen (halvdelen af billedet bliver ensfarvet.)
PC Lenovo Thinkcentre SSD.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. februar 2021 - 11:38 #1
store ikoner gemmes som separate filer på pc, og har derfor deres eget liv.
ekstra store læses fra kilden, og er der fejl på den, så er der også fejl på ikon.
Du må få fat på nyt billede fra din backup.
Avatar billede poko1 Ekspert
27. februar 2021 - 15:39 #2
Med programmet Ikon Edit kan du lave dine egne ikoner!
Så slipper man også for de kedelige situationer hvor de pludselig skifter til en ukendt blå kugle.
https://ibb.co/M2DJswg
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. februar 2021 - 18:28 #3
Du kan prøve at køre en disk clean, og sørge for at tilvælge "Thumbnails"... "Miniaturer" på dansk. Det vil slette de gemte billedeeksempler, så de opbygges på ny igen ved næste kig i mappen.

tryk Windowstasten og skriv "disk" for at find Diskoprydning/Disk Cleanup - og se evt. mere på https://www.intowindows.com/how-to-clear-reset-the-thumbnail-cache-in-windows-10/