01. marts 2021 - 16:11 Der er 39 kommentarer og
1 løsning

Sony Vaio VPCEB44FX ubrugelig med Windows 10-hvordan geninstalleres Windows 7

Jeg troede at jeg gjorde en god handel,da jeg købte en Sony Vaio for en slik,men i dag fortryder jeg bittert købet!
Maskinen havde et Windows 7 styresystem,som ikke havde været opdateret siden 2016,og fungerede derfor meget dårligt!-Jeg opdaterede Windows 7 til Windows 10 via deres opdateringsside i instillinger! Desvære viser det sig,at Vaioen ikke kan gengive lyd i en tålelig kvalitet,da lydsystemet kræver Sonys drivere til det specielle lydsystem!-Lyden er pt som i et ældgammelt TV,og ingen instillinger kan forbedre lyden!
Jeg har Googlet problemet,og fundet frem til, at lydsystemet kræver driver,som ikke kan downloades,fordi Sony ikke længere yder denne service!
Hvad kan jeg gøre?
Jeg fik ideen,om at bruge maskinen med Windows 7,som fra start har været installeret fra Sony,hvor lydsystemet vil fungere,hvis jeg kan finde en driver!
Kan nogen hjælpe mig?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. marts 2021 - 16:16 #1
01. marts 2021 - 16:29 #2
Jeg føler mig som et fjols,efter at jeg har brugt timer på at finde drivere til Vaioen.
Jeg kan kun takke dig,fra hele mit hjerte,for jeg troede ikke at disse specielle lyddriver fra Sony var til at finde på markedet! Der er flere "Fake" websides som tilbyder driverne til Vaioen,med malware,så dem turde jeg ikke downloade!
Tak!
Avatar billede 220661 Ekspert
01. marts 2021 - 16:30 #3
Velbekomme Bjarne og held og lykke med Windows 10 :-)
01. marts 2021 - 17:14 #4
Jeg har forsøgt at komme ind på den webside,som du forslog,men Windows 10 advare om at det er en usikker webside,malware!
Hvordan skal jeg forholde mig til,at Windows 10 advarsel?
01. marts 2021 - 17:16 #5
undskyld gramatiske fejl i min besked!
Avatar billede 220661 Ekspert
01. marts 2021 - 17:33 #6
Mit antivirus program Bitdefender Total Security brokker sig ikke når jeg går ind på linket. Når jeg har downloadet et af audio filerne scanner jeg men Bitdefender. Den siger at filen ikke er virus.
Har du Windows Defender på din pc?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. marts 2021 - 17:37 #7
Prøv at lægge linket ind her: https://www.virustotal.com/gui/home/url
Jeg får en "suspicius" men resten er clean. Jeg kan ikke forestille mig der er problemer med siden.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. marts 2021 - 17:55 #8
Og den foreslår ikke en driver til lyd på Windows Update "Driveropdateringer"?
01. marts 2021 - 17:56 #9
Jeg tror,at Windows 10,generelt ikke er glad for programmer,drivere m.m.,som ikke dowloades fra Microsoft Store.
Jeg forsøger at downloade driveren,for uden den er Vaioen ikke meget værd.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. marts 2021 - 18:01 #10
Du henter normalt ikke drivere fra Store. Det bør komme fra Windows Update eller fra producentens side.
Husk at hente den driver der passer til din pc. Der er 2 forskellige.
Hvis den ikke virker, så prøv at gå i enhedshåndtering og find lydkortet. vælg egenskaber og gå i detaljer og få hardware id frem.
Her fremkommer en lang smøre som man kan kopiere og dette sættes ind i en søgning og man skriver driver til sidst. Den vej kan man også få resultater til drivere.
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. marts 2021 - 19:23 #11
Jeg har ligesom #6 heller ingen problemer med at komme ind på linket. Jeg anvender Norton 360 som antivirusprogram.
Avatar billede poko1 Ekspert
02. marts 2021 - 07:05 #12
02. marts 2021 - 08:04 #13
Poko1.
Tak for din klare og tydelige instruktion i løsningen af mit problem med drivere!
Jeg har aldrig haft problemer med at installere nye driver i W.XP,Vista og W.7,men da jeg kun kender Windows 10 overfladisk, og har haft flere problemer med styresystemet,vil jeg godt høre din mening,om jeg kan installere driveren/driverne i Windows 10, uden at systemet giver "problemer"???
På forhånd tak.
Avatar billede poko1 Ekspert
02. marts 2021 - 08:34 #14
Hvis du bruger min anvisning så finder WinZip Drivere til alle modeller som du kan se på kør skanning billedet at den her har fundet min K95Vb PC: så hvis din Vaio ses så kan den også finde Driverne.
Avatar billede poko1 Ekspert
02. marts 2021 - 08:37 #15
Hvis du downloader så bid mærke i Windows download metode!
https://ibb.co/vdR8FdY
Avatar billede 220661 Ekspert
02. marts 2021 - 17:35 #17
Poko1 står du inde for at man ikke får en masse reklamer og redirects på computeren når man bruger programmet du henviser til?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. marts 2021 - 17:44 #18
Microsoft anbefaler ikke brug af programmet:
https://answers.microsoft.com/en-us/protect/forum/all/is-winzip-driver-updater-safe/fcfd122e-1671-4107-9ed7-544bc686156e
Men det er jo så op til en om man tør bruge det alligevel.
Avatar billede ErikHg Ekspert
02. marts 2021 - 18:15 #19
Jeg ville være forsigtig med at anvende programmet. Jeg har en fornemmelse af, at det ikke er helt reelt - men det kan godt være at jeg tager fejl.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. marts 2021 - 18:19 #20
#19 Winzip Driverupdate  er udviklet af Corel Coporation og har så vidt jeg kan se ikke noget med Winzip at gøre.
Winzip er udviklet af WinZip International LLC i USA.
Avatar billede poko1 Ekspert
02. marts 2021 - 18:20 #21
Nu bruger jeg det dagligt næsten og det giver aldrig problemer Winzip er et gammelt og estimeret firma!
Avatar billede 220661 Ekspert
02. marts 2021 - 18:27 #22
#21 Ja Winzip er.
Men Winzip Driverupdater er udviklet af Corel Coporation der ikke har absolut intet med Winzip at gøre
https://www.corel.com/en/all-products/
NB Prøv at se nede i højre hjørne hvor du vil se dette:
https://ibb.co/BtDkvcQ
Avatar billede poko1 Ekspert
02. marts 2021 - 18:28 #23
hvad med #1
Virkede det måske?
eller sidder du blot på spring efter andre?
det er jo trods alt ikke dig der ejer siden! :-(
Avatar billede 220661 Ekspert
02. marts 2021 - 18:43 #24
#23 Gider slet ikke bruge tid på at svare på dine nedladende indlæg ;-)
Det er min tid for kort til. :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
02. marts 2021 - 20:00 #25
#23 Tag dig hellere en påskebryg, og få blodtrykket ned🍺
Avatar billede 220661 Ekspert
02. marts 2021 - 20:07 #26
#25 Det kunne jeg også drikke nu ErikHg :-)
Har dog ikke problemer med mit blodtryk ;-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
02. marts 2021 - 20:29 #27
Jamen, jeg har både Grøn Tuborg, Jule Bryg og Påske Bryg i kælderen🍻 skål
Avatar billede 220661 Ekspert
02. marts 2021 - 20:31 #28
Skål. Det blev til et glas Appelsin juice i stedet :-D
Avatar billede 220661 Ekspert
02. marts 2021 - 20:32 #29
Undskyld for spam i tråden Bjarne.
Avatar billede poko1 Ekspert
02. marts 2021 - 22:22 #30
winzip driver updater
Copyright© 2021 WinZip Computing, 1600 Carling Ave, Ottawa, Ontario, Canada. K1Z8R7.
https://www.winzipdriverupdater.com/du/wddc2/index.php?lang=da&hd=S%C3%B8rg%20for%20at%20downloade%20den%20rigtige%20Windows%2010-driver&gclid=EAIaIQobChMIzdiVzMCS7wIVKEeRBR0MmgfaEAAYAiAAEgJNAPD_BwE

WinZip har udgivet sin hurtigste, største version nogensinde med WinZip 25. I modsætning til andre
Copyright © 2021 WinZip Computing, 1600 Carling Ave, Ottawa, Ontario, Canada. K1Z8R7.
Privacy | Vilkår for anvendelse | Instruktioner om afinstallation | EULA | Cookies
https://www.winzip.com/win/dk/landing/download-winzip.html?gclid=EAIaIQobChMIweat2cKS7wIVi7myCh2adQWSEAAYASAAEgJL0vD_BwE
Avatar billede 220661 Ekspert
03. marts 2021 - 16:45 #31
Når man trykker på det øverste link i #30 kommer man til en side hvor man skal trykke "overfør" En installatuions fil ved navn wzdu53.exe bliver lagt ned på pc.
Højreklikker man på denne fil og vælger egenskaber og trykker digitale signaturer fremkommer dette:
https://ibb.co/TkGmtbc

Jeg dropper overvågningen her.

Håber du får driveren på plads Bjarne.
Avatar billede poko1 Ekspert
04. marts 2021 - 07:45 #32
Alt fra WinZip Computing, 1600 Carling Ave, Ottawa, Ontario, Canada.
https://www.winzipsystemtools.com/
Avatar billede 220661 Ekspert
04. marts 2021 - 15:47 #33
Avatar billede poko1 Ekspert
04. marts 2021 - 16:07 #34
Åbn eller gem som ingen problemer med Windows Defender.
Men du minder mig rigtigt meget om en som vores Rektor bortviste fra skolen!!!!
https://ibb.co/ZLdF3tb
Avatar billede poko1 Ekspert
04. marts 2021 - 16:13 #35
I overførsler
https://ibb.co/QrBjF8W
Avatar billede 220661 Ekspert
04. marts 2021 - 17:01 #36
#34 Jeg får beskeden allerede når jeg forsøger at downloade den.
Dine forklaringer får mig ikke på andre tanker ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
04. marts 2021 - 17:05 #37
Hvorfor tror du jeg advarer mod brug af sådanne programmer!!!
https://www.2-spyware.com/remove-winzip-driver-updater.html
Avatar billede poko1 Ekspert
04. marts 2021 - 18:26 #38
WinZip System Utilities Suite review
WinZip System Utilities is a comprehensive and friendly suite of tools to optimize your PC.
By Ian Evenden December 03, 2020
Should you use WinZip System Utilities?
WinZip System Utilities is a fine suite of tools with a nice leaning toward learning about your PC and what it’s doing. We appreciated the breadth of the toolset, and the ability to undo changes it made. The way it deals with nudging free users toward becoming subscribers is annoying, sure, but we all need to get paid, and it’s nice to see a company trying something other than a time-limited demo. The app is comprehensive and user-friendly, but doesn’t do quite enough to topple Ashampoo Winoptimizer from the top spot on our system utility roundup.
Today's best WinZip System Utilities Suite deals
Avatar billede 220661 Ekspert
04. marts 2021 - 18:48 #39
#38
Hvorfor skriver du en rewiev om "WinZip System Utilities Suite"???
Det er jo en helt anden programtype der laver noget andet på computeren, end det (for mig) uønskede program Winzip DriverUpdater ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
04. marts 2021 - 19:13 #40
Her er en test fra 31 januar i år på programmer der opdaterer drivere.
Winzip DriverUpdater er med i denne test.
https://www.pcretailmag.com/best-driver-updater-windows/
Under bemærkninger for programmet står følgende nederst:

"Additionally, WinZip has shown to disturb users with annoying pop-ups and adware in the free version."

Hvilket understøtter den påstand jeg har til programmet.
I rest my case.