Avatar billede lakrije Seniormester
04. marts 2021 - 13:28 Der er 7 kommentarer

Automatisk email

Hej med jer

Hver uge skal jeg sende en mail til vores leverandører med et overblik.

I dag sidder jeg og taster hver enkelt email manuelt, og jeg kunne godt tænke mig at automatisere den proces. Jeg henter dataene fra et Excel-ark, er der så mulighed for at lave en skabelon, der bliver sendt ud til 15 forskellige med 15 forskelligt indhold, ligesom man kender det fra en sms-gateway f.eks.

På forhånd tak
Lars Jensen
Avatar billede supertekst Ekspert
04. marts 2021 - 14:40 #1
Hej Lars
Det skulle nok være muligt at programmere det nødvendige i VBA, således at "forsendelsen" foretages automatisk m.v.
Anvendes Outlook?

Mvh
Peter Braagaard
www.supertekst-it.dk
Avatar billede lakrije Seniormester
04. marts 2021 - 17:23 #2
Hej Peter,

Det kan jeg ikke finde ud af, så der må du hjælpe :)

Ja vi benytter hele Officepakken.
Avatar billede supertekst Ekspert
04. marts 2021 - 18:08 #3
Ok - vender tilbage
Avatar billede lakrije Seniormester
04. marts 2021 - 18:22 #4
Det vil jeg glæde mig til, tak.
Avatar billede supertekst Ekspert
05. marts 2021 - 09:55 #5
Hej Lars
Vedr. din opgave - inden jeg går i gang vil jeg orientere dig om følgende:
1) For at kunne opbygge systemet er det nødvendigt at du sender prøver på de data som indgår i din nuværende arbejdsgang - såvel ind- som ud- data. Fiktive eller faktiske.
2) Udvikling af systemet er ikke gratis. Min timepris er kr. 495+ moms.
Du vil få et overslag når jeg har modtaget de anførte data i 1) - baseret på en model, som jeg opbygger.
3) Hvis du ikke kan acceptere det fremsendte - koster det kr. 0,-
Mvh
Peter Braagaard
Avatar billede supertekst Ekspert
09. marts 2021 - 10:54 #6
Hej Lars

Har du fået set på min mail ovenfor med de 3. punkter?
Jeg går først i gang når jeg har et grundlag at arbejde på.
Hvis du har fortrudt - giver du blot signal.

Mvh
Peter Braagaard
Avatar billede supertekst Ekspert
09. marts 2021 - 10:57 #7
Hej Lars

Nar du fået set på 1) i ovennævnte?

Mvh
Peter Braagaard