Avatar billede MSchlamovitz Mester
05. marts 2021 - 14:11 Der er 3 kommentarer

Integrere PDF Filer i et Word dokument

Jeg har brug for en løsning, der kan importere en PDF fil på flere sider i et Word dokument.
Metoden med at indsætte et objekt fra fil indsætter kun den første side.
Hvis jeg åbner PDF filen i Word mister jeg for meget i konverteringen.
PDF filerne indeholder tegninger genereret i et tegneprogram - måske AutoCad.
En løsning skal helst være automatisk, så den kan eksekveres fra VBA.
Gode forslag til løsninger - eller til hvilken vej jeg skal gå - modtages med tak.
mvh Michael Schlamovitz
Avatar billede claes57 Ekspert
05. marts 2021 - 14:56 #1
jeg ville have pdf liggende i en mappe på internet-server, og så bare linke til det fra word. Evt er linket et lille billede af side 1 i pdf'en.
05. marts 2021 - 15:00 #2
Hej MSchlamovitz
I VBA kan du sætte en reference (Tools --> References) til:
Acrobat Access 3.0 type Library
(det er  den fysiske fil: "C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat Reader DC\Reader\plug_ins\Accessibility.api")

Har du prøvet den? Jeg tænker at der må være nogle konverteringsværktøjer som du kan kalde fra VBA.

Mappen C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat Reader DC\Reader\plug_ins indeholder en del API der måske kan hjælpe.

Ellers kan du også prøve at åbne i LibreOffice - de har haft en tradition for at være bedre til PDF end Microsoft Office.

Med venlig hilsen

Birthe Lauridsen
Praktisk IT
Avatar billede MSchlamovitz Mester
05. marts 2021 - 16:12 #3
Tak for svarene - jeg prøver at arbejde videre den vej, inden jeg markerer en løsning