Avatar billede htx98i17 Professor
06. marts 2021 - 14:15 Der er 3 kommentarer

Epson printer på Google Wifi og PC på kablet netværk

Jeg kan ikke få min Epson WF-7720 sat op på min PC (win10).

Printeren er tilsluttet via WIFI til min Google Wifi MESH og fungerer fint når jeg printer fra min Iphone eller macbook.

Men når jeg forsøger at installere printeren på min PC kan den aldrig finde printeren. Min PC er kablet til routeren (192.168.1.1) og er på netværket (ip 192.168.1.239) og har internet . Samme router som mit Google Wifi primære MESH-enhed (ip WAN:192.168.1.82/ LAN: 192.186.86.1) er tilsluttet.

Når jeg pinger printerens ip-adresse fra min PC får jeg intet svar. subnet mask er den samme 255.255.255.0

Det er som om at min PC ikke rigtig er på samme LAN selvom de begge er forbundet til samme router og har samme subnet maske.

Det er nok mig der ikke har forstået helt hvordan Google Wifi MESH fungerer. Det virker som om at Google Wifi selv uddeler ip-adresser til dets forbundne enheder og at de så ikke har forbindelse til de enheder (min PC eksempelvis) som har fået uddelt ip-adresse fra routeren.

Kan nogen hjælpe?
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2021 - 14:31 #1
Du skal nok have din pc til at kunne finde trådløse netværk. Enten med et kort eller en dingle. Alternativt: hvis din printer både håndterer trådløs og kablede forbindelser.
Avatar billede INK Ekspert
06. marts 2021 - 14:46 #2
Har ikke selv Google Mesh, men forstår, at første enhed i systemet også fungerer som Router. Hvis din primære router også har DHCP funktionen slået til, så uddeles der IP-adresser fra 2 steder. Prøv på din primære router at slå DHCP server fra.
Avatar billede wjens Guru
06. marts 2021 - 15:35 #3
#2: nej, det er ikke godt.
PC'en er iflg. spørgsmålet tilkoblet den primære router.

Det er DHCP på Mesh, der skal slås fra således at den primære uddeler alle IP-adresser. Søg på "google mesh disable dhcp" for vejledning. Sluk alle enheder inden, da de får nye adresser.