Avatar billede Connie Novice
10. marts 2021 - 14:35 Der er 6 kommentarer

kan ikke.finde wifi

hej
jeg har en lenovo ideapad 320 som ikke kan finde vores wifi. Alle vores apple produkter kommer på og vores søns bærbare kan også finde wifi
Hvis jeg tilslutter et kabel direkte i routeren får jeg fin forbindelse.
vh Connie
Avatar billede Rune1983 Ekspert
10. marts 2021 - 14:39 #1
Køre jeres Wifi med både 2,4 ghz og 5 Ghz frekvensen?
Mistænker om din bærbar kun har 2,4 Ghz wifi. Og hvis din access point (Wifi) kun sendes ud for 5 Ghz giver det mening den ikke kan se noget.
Kun et gæt.
Så kontroller dit Wifi køre begge standarder med samms SSID
Avatar billede Connie Novice
10. marts 2021 - 14:59 #2
det ved jeg desværre ikke hvordan jeg kontrollere
Avatar billede 220661 Ekspert
10. marts 2021 - 17:42 #3
Og der er bare ikke en fysisk knap på computere der har lukket wifi ned?
Evt en taste kombi med fn og en F taste?
Fn+F5 ?
Avatar billede Connie Novice
10. marts 2021 - 18:27 #4
Den kan godt finde en masse andre wifi - bare ikke min den nye
Avatar billede Rune1983 Ekspert
11. marts 2021 - 07:47 #5
Hvilken router anvender du? Er det din udbyders router? Så kan de være behjælpelig med at kontrollere det med dit Wifi.
Nogle udbydere har et login på deres hjemmeside hvor man kan sætte Wifi op og den slags. (Fx. stofa fiber)
Avatar billede posten Juniormester
29. marts 2021 - 10:59 #6
de andre pc som modtager din router der ser du om de kører 2.4 eller 5 ghz hvis der kun er et signal fra din router og de viser du er på 5 ghz så er det jo #1 der har ret