Avatar billede anji Novice
17. marts 2021 - 14:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

App's adgang til at hente data

Hvordan kan det være at flere småspil app jeg har på min Iphone (iOS 13.4.1) henter reklamer ned, når jeg har slået wifi fra og slået mobildata fra for dem?
Avatar billede INK Ekspert
17. marts 2021 - 16:03 #1
Jeg tror disse reklamer er indbygget i appen.
Avatar billede anji Novice
17. marts 2021 - 17:22 #2
Tak for svar
Jeg håber du har ret :) Men det forekommer mig, selv om jeg ikke er sikker, at det er nye reklamer hver gang. Og det er ikke altid der vises reklamer, kun engang imellem. Der er måske nogle bagveje apps kan hente data, som bluetooth, appletv eller sådan noget?
Det er selvfølgelig ikke vigtigt med nogle få reklamer, men som helhed er det ikke rart at vide at apps måske kan få adgang til data, når man tror at have blokeret dem :D
Avatar billede ErikHg Ekspert
17. marts 2021 - 18:11 #3
Reklamer er det 21. århundredes tunge åg man må bære.
Det skrammel sniger sig ind alle vegne.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. marts 2021 - 06:17 #4
Når du skifter fra offline tilbage til online, så skal du lige først dobbeltklikke på home, og swipe spil-app ud. Bare så den ikke laver 'opdateringer' i baggrunden.
Avatar billede anji Novice
18. marts 2021 - 10:17 #5
Tak!
Jeg har ikke før forstået at apps stadig er aktive i baggrunden hvis man ikke swiper dem ud, som du siger.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. marts 2021 - 12:57 #6
Der er derfor, Apple siger, vi bare skal lade dem være der...
Avatar billede anji Novice
18. marts 2021 - 13:31 #7
Hihi, Ja :D
Men godt, vi allesammen kan blive klogere, takket være jer eksperter!