Avatar billede lbc Mester
17. marts 2021 - 14:32 Der er 8 kommentarer

Brevfletning word/gmail

Hej
Jeg har en adressefil der bl.a indeholder feltet Email.

Jeg vil gerne sende et flettet brev/mail  udarbejdet i word til de mailadresser, der er nævnt i feltet Email.i datakilden. Når jeg afslutter brevfletningen leder programmet efter Outlook og der sker nada.I Microsofts "hjælp" er Gmail nævnt som en mulighed for brevfletning via Word

Kan det lade sig gøre - eller kan en af jer angive en anden løsning
17. marts 2021 - 15:25 #1
Hej Ibc
Hvilket postprogram bruger du? Outlook? eller???
Avatar billede lbc Mester
17. marts 2021 - 18:10 #2
Jeg bruger Gmail og vil gerne sende via denne.
Avatar billede Jan K Ekspert
17. marts 2021 - 21:58 #3
Avatar billede lbc Mester
19. marts 2021 - 11:24 #4
Jeg har en brevfletning i Word,(indeholder en persons navn og et personligt ID, som jeg skal oplyse dem) med individuelle breve til hver modtager. Som jeg ser det anbefalede program kan det ikke sende den færdige flettefil til de respektive modtagere?
19. marts 2021 - 11:57 #5
Hej igen
Har du Gmail sat op som din default mail-program i Windows?
(mail-app)

https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1030033

Så vidt jeg kan se kan man ikke flette med Gmail hvis man kun bruger browserversionen.

du er altså lidt karrig med oplysninger. :-)
Med venlig hilsen
Birthe Lauridsen
Avatar billede lbc Mester
19. marts 2021 - 12:33 #6
I min Windows standardopsætninger står Google Chrome som standardprogram til mail. Man kan ikke vælge Gmail.
19. marts 2021 - 13:40 #7
hej igen
Hvis du har windows 10: skal du finde app'en mail.

Her er hvis du har Outlook, men du må kunne finde en tilsvarende vejledning hos Google:
https://support.microsoft.com/en-us/office/set-up-email-in-the-mail-app-for-windows-10-7ff79e8b-439b-4b47-8ff9-3f9a33166c60

Med venlig hilsen
Birthe Lauridsen
Avatar billede lbc Mester
20. marts 2021 - 16:00 #8
Har fået en anden mail konto til at virke i Outlook, så nu brevfletter jeg bare via denne. Tak for indsatsen