Avatar billede Dommer Novice
18. marts 2021 - 12:31 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Google Chromecast med TV

Kan den nye Google chromecast med TV bruges til STOFA WebTV?
Avatar billede thomas_bk Ekspert
18. marts 2021 - 12:33 #1
Såfremt at stofa app'en understøtter det, så ja.
Mig bekendt gør den.
Avatar billede kurtba Ekspert
18. marts 2021 - 22:42 #2
Avatar billede Dommer Novice
18. marts 2021 - 23:35 #3
Jeg Chromecaster allerede fint med min Iphone. Med jeg har nu fået den nye Google Chromecast med TV med tilhørende fjernbetjening og det er den, hvor jeg ikke kan finde STOFA WebTv, se:
https://www.avxperten.dk/blog/alt-om-nye-google-chromecast/
Avatar billede claes57 Ekspert
19. marts 2021 - 02:00 #4
Tjek med stofa support om de har eller planlægger en app til den - og ellers, så er det via telefon til app udgives
Avatar billede Erik K Ekspert
19. marts 2021 - 02:08 #5
Jeg har også en af de nye Chromecast med Google TV.

Nu har jeg ikke Stofa eller Yousee eller andet, men når jeg søger efter en Stofa app til Chromecasten, ser det ikke ud til, at de har udviklet en app, der direkte kan installeres på den.

Det ser ud som om de kun har en app, der er beregnet til telefoner - hhv android og iPhone, som ikke er frigivet til smart-TV, Android-TV eller Google-TV

Du må have fat i Stofa og høre dem, om de har planer om at udvikle appen til Android/Google TV.
Det er ret elendigt, hvis ikke de snart finder ud af det - f.eks. har Yousee en app beregnet til tlf og en lignende til Google-TV

Du kan ad en omvej sideloade Stofa-appen, men hvor godt det vil virke, kan jeg ikke sige noget om.
Sidste udvej er, at du henter appen til din tlf og så caster den til Tv´et via din Chromecast, men så går ideen jo lidt af det, når du ikke kan bruge fjernstyringen.

Jeg henter de programmer jeg har brug for helt uden om TV-leverandører.
DR programmer er jo gratis og så har jeg abonnement på TV-2.
Derudover henter jeg de tyske kanaler ARD og ZDF, som også er gratis - og så har jeg Netflix.
Mere har jeg ikke brug for, men det dækker jo nok ikke dit behov ?
Avatar billede Dommer Novice
19. marts 2021 - 08:41 #6
Tak for kompetent info, jeg kontakter STOFA, for du har ret Erik, Ideen med den ovale google dongles fjernbetjening går tabt for mig, hvis jeg stadig skal bruge telefonen...Jeg har været inde og checke sideloading-det ser lidt forkert ud...
Avatar billede Dommer Novice
19. marts 2021 - 09:50 #7
STOFA oplyser, at de er klar over problemet og forventer at have udviklet en APP til den ovale Google Chromecast med TV, så STOFA WEB TV kan styres med Googles fjernbetjening, i løbet af året.
Indtil da må jeg styre den gamle Chromecast med telefonen.........
Avatar billede Erik K Ekspert
19. marts 2021 - 12:34 #8
Ja, det giver ikke så meget mening at beholde den nye, men ellers kan du jo også caste til den. Den virker jo også med telefonen lige som de ældre modeller.
Avatar billede dsane Praktikant
12. maj 2021 - 09:02 #9
Jeg har sideloaded Stofa Webtv i developer mode. Appen starter fint op, men det er ikke muligt at skrive brugernavn og kodeord. Det er det grafiske bruger interface som ikke fungerer. Måske nogen har erfaringer med bluetooth mus og tastatur på google+android enheden?
Avatar billede Erik K Ekspert
12. maj 2021 - 10:40 #10
Bliver der vist en cursor på skærmen når du åbner appen?
Avatar billede dsane Praktikant
12. maj 2021 - 13:08 #11
Nej, der er ingen cursor.
Avatar billede dsane Praktikant
12. maj 2021 - 13:21 #12
Installerede iøvrigt teamviewer på enheden, det gik fint. Tænkte at et virtuelt keyboard og mus kunne anvendes til opsætning af Stofa Webtv, Jeg overtog fint enheden fra min PC, og denne gang fik jeg vist en cursor. Jeg kunne bare ikke bevæge cursoren.
Avatar billede Erik K Ekspert
12. maj 2021 - 13:34 #13
Jeg har en app på telefonen, der hedder "android tv"
Den virker også som fjernstyring af den nye CC og har et tastatur i lighed med det på telefonen.
Måske denne kan give mulighed for indtastning på Stofa?
Jeg mener, at appen også findes til ios - jeg har android tlf..
Det er da værd at forsøge.
Avatar billede dsane Praktikant
12. maj 2021 - 15:54 #14
God idé, men desværre så fungerer det heller ikke. På min Android - naturligvis ;-)
Måske der ikke er andet at gøre end at vente på, at Stofa får udviklet en app der virker.
Avatar billede Dommer Novice
12. maj 2021 - 16:47 #15
Jeg følger spændt udviklingen og venter i mellemtiden på nat STOFA får udviklet en app der funker...
Avatar billede Erik K Ekspert
12. maj 2021 - 21:01 #16
Det er desværre et kendt problem med mange apps, der er udviklet til brug på enheder med trykfølsom skærm.
Når man side-loader disse apps, vil de ofte ikke kunne bruges på fornuftig vis.

Jeg må erkende, at jeg lige nu ikke har flere ideer til en løsning, så der er nok ikke andet at gøre end at presse på hos Stofa.
Det er for dårligt, at de endnu ikke har udviklet en app til brug med CC med G-TV, for det virker jo så nok heller ikke på de TV, der leveres med Android, som f.eks. Sony og Philips og de har kørt med Android en del år.

Jeg kender kun Android-appen fra Yousee og den ene er udviklet til brug med Android/Google TV og den anden til tlf og tablet og begge virker fint og har gjort det i lang tid..
Jeg har så, som tidligere skrevet, ikke længere abonnement fra dem, da jeg henter de programmer jeg har behov for direkte fra udbyderne.