Avatar billede FCEcoUlv Juniormester
18. marts 2021 - 12:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Begrænsning på antal karakter i formel kriterier??

Jeg har lavet en kolonne med sum-hviser-formler, hvor kriterie-kolonnen består af kortnumre på 17 karakterer/cifre. Men det er ligesom om den kun kigger på de første 15 karakterer/cifre. Og da to af kortnumrene er ens i de første 15 karaktere, så kommer der fejl i mine formler.
Kan det passe at der er sådan en begrænsning på hvor mange karakterer Excel kigger på??
Er der en smart måde at løse det på? Eller skal jeg ind og forkorte kriterie-kolonnen?
Avatar billede thomas_bk Ekspert
18. marts 2021 - 13:08 #1
Kan du vise formlen og komme med eksempler på de 17 karakter.
Avatar billede FCEcoUlv Juniormester
18. marts 2021 - 14:20 #2
Når jeg sætter kriteriet i formlen til kolonnen med 17-cifret kortnumre, så læser den kun de første 15 cifre.

Jeg har lavet fomlen om, så den kun tager de sidste 10 cifre og så virker det igen
Avatar billede Jan K Ekspert
19. marts 2021 - 17:09 #3
Excel uar netop en begrænsning på15 betydende cifre.