Avatar billede Jadl_2990 Juniormester
19. marts 2021 - 12:21 Der er 4 kommentarer

Dynamisk numerisk tastatur i Excel

Jeg har en udfordring med at indtaste tal i Excel, som skal gå hurtigt.
Numrene bliver råbt op og ska skrives ned.
I arket har jeg alle deltagenumrene. 5-200 stk.
Tanken er så. at der er en formular med et indtastningsfelt og et numerisk tastatur som er "dynamisk", dvs. at det kun er du "taster" so er mulige der vises.

Deltagere
35624
...
Tastaturet:
[ 1 ]    2    [ 3 ]
  4    [ 5 ]    6
  7      8      9
  [ Næste  ]

Når første tal skal tastes ind er muligheden kun 1, 3 og 5
[ 1 ] aktiv og 2 er grey out osv.
Når næste tal skal tastes er [ 2 ] og [ 5 ] aktive og resten grey out
Når man trykker [ Næste ] gemmes tallet i en kolonne og ud for hvert tal indsættes tidspunktet for indtastningen. og indtastningsfeltet sættes tomt.
Hvis man trykker på næste uden at tallet findes i deltagernumrene eks.:
[ 5 ] + [ næste ], så skal tallet 5 stå med rød baggrund i listen, men tidspunktet skal være der.
De røde tal skal på en liste, som man bagefter kan redigere, således at 5 kan rettes til 521 UDEN tidspunktet ændres og så blive gemt med hvid baggrund.
Det skal køre på en tablet og filen skal kunne gemmes i csv format.
Der kan godt komme ønske om andre generelle informationer der skal tasten ind også.
Er der nogen der har mod på at hjælpe mig med opgaven, der skal jo nok noget VB til og det er ikke min spidskompetence.
Hvis opgaven ligger ud over alm. "hjælp" så giv gerne et bud på en pris.
Avatar billede Jan K Ekspert
19. marts 2021 - 16:55 #1
Excel understøtter ikke VBA, hverken på ios eller Android.
Avatar billede Jadl_2990 Juniormester
20. marts 2021 - 17:26 #2
Ok Jan K.
Så påtænker jeg at afvikle det på en bærbar PC.
Avatar billede Jan K Ekspert
20. marts 2021 - 19:08 #3
S ka det lade sig gøre atcafvikle VBA koden, men det er ikke en helt nem opgave at udvikle den.
Avatar billede Jadl_2990 Juniormester
22. marts 2021 - 08:13 #4
Er der nogen der har et forslag til arket med funktionerne UDEN det dynamiske tastatur?

Evt to lister ved siden af indtastningsfeltet.
Én til venstre med deltagerne uden dem som er registreret/måltaget, hvorfra man kan klikke på dem, og så registrere dem.
En anden liste til højre med de indtastninger med "fejl" i ?