Avatar billede ps76 Forsker
19. marts 2021 - 23:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Office dvd virker ikke

Jeg har en dvd, købt og betalt og med product key, med "Office til hjemmet og studiet 2010" - og ønsker at installere den på en nyformatteret bærbar - men dvd`en virker åbenbart ikke mere. Kan ikke læses. Har forsøgt at sætte andre dvd`er i drevet, og de læses fint, så det er altså selve dvdèn det er galt med. Så hvordan får jeg nu programmet installeret, uden at skulle købe nyt? Jeg har programmet installeret på en anden pc (uden dvd drev). Kan jeg overføre derfra - og i givet fald hvilke filer skal kopieres over? Eller kan jeg downloade det og installere det? Kan ikke gøres fra Microsoft mere åbenbart. Andre muligheder?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. marts 2021 - 07:39 #1
Hmm har du prøvet her?
https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/get-office-and-microsoft-365-oem-download-page
Du skal bruge licens koden for download fornemmer jeg og du skal logge på eller oprette et Microsoft Login.
PS har ikke prøvet at køre det til ende da jeg ikke ønsker at oprette et login.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. marts 2021 - 07:40 #2
I øvrigt så kan du for 169 kr få en Office 2019 i resten  af pakkens levetid.
Havde det ikke været en bedre løsning?
Avatar billede ps76 Forsker
20. marts 2021 - 08:56 #3
169..? Jo, det var da billigt. Har ikke lige set den løsning. Hvor så du det henne?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. marts 2021 - 11:08 #4
Du kan prøve den web-installer jeg har delt her: https://fasan44.dk:5001/sharing/pPPOszEJD

Den spørger efter produktnøglen, og prøver så at downloade installationen. Det er en jeg har til 2010 Professionel, så jeg ved ikke om den virker med en nøgle til Home/student.
Avatar billede ps76 Forsker
20. marts 2021 - 11:23 #5
Det gjorde den desværre ikke.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. marts 2021 - 12:40 #6
Det var en skam... - men så er der et par skud endnu:

https://fasan44.dk:5001/sharing/iSsOjVlxl - det er en "Dansk 32bit" ISO fil, men igen ved jeg ikke om den vil virke med en Home/student nøgle... - jeg ved nemlig ikke hvilken udgave det er.

Endelig er der https://fasan44.dk:5001/sharing/56TwnMZ76 - en Engelsk 2010 "Home" ... - kan du installere den, kan jeg også finde den danske sprogpakke der kan lægges oven på.
Avatar billede ps76 Forsker
20. marts 2021 - 13:18 #7
Halløj Ole - det virkede perfekt, den første link, med alt hvad der skulle til, også på dansk. Mange tak for hjælpen.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. marts 2021 - 13:45 #8
Kan se du har fået det løst, så ny 2019 pakke til 169 kr bliver ikke aktuelt.
https://productkeys.dk/produktkategori/software/microsoft-office/
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. marts 2021 - 14:04 #9
Fedt den virkede - så kører mit gamle lager ikke helt forgæves.

For folk der kommer forbi senere, så lukker jeg links igen. Mangler man noget, så skriv...