Avatar billede HaPi Novice
20. marts 2021 - 19:39 Der er 6 kommentarer

Dæmpning af skærmlys ved batteridrift

Er det muligt at undgå, at skærmlysstyrken dæmpes, når man hiver opladningsledningen fra og går over på batteridrift?
Mes venlig hilsen HaPi
Avatar billede 220661 Ekspert
20. marts 2021 - 19:47 #1
Måske ved at bruge høj ydelse i strømstyringen.
Men det nedsætter resten at batteritiden betragteligt.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. marts 2021 - 20:00 #2
Søg på din PC efter strømstyring.

Det leder dig til opsætningen af strømstyrings skemaer, hvor du kan vælge hvad der skal ske ved batteridrift og/vs strømdrift. Bl.a. hvad skærmen skal gøre.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. marts 2021 - 20:02 #3
#2 Tænker så her man måske skal ind i de avancerede indstillinger i strømstyringen ikke, hvis der er disse muligheder der?
Avatar billede HaPi Novice
20. marts 2021 - 21:55 #5
Jeg har to bærbare, begge Windows 10 Pro 2020. Samme styresystem, men forskellige processorer. Har på begge været i strømstyring og valgt fire gange "Aldrig" ved slumrings- og slukmulighed.
I den ene sker der ikke noget ved at fjerne opladning (andet end at skærmen bliver sort i et sekund), men den anden slukker ikke for skærm, men skifter til lavere lysstyrke.
Begge PC'ere er sat til max lysstyrke i meddelelses"menuen" nederst til højre.
Lidt irriterende er det, at jeg ikke selv kan bestemme.