Avatar billede ibnielsen Seniormester
21. marts 2021 - 17:27 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

forskellig lyd sms og gmail

Jeg vil gerne kunne høre på min telefon om det er en sms eller en email jeg modtager
Jeg har en samsung galaxy a32 og bruger gmail
Avatar billede INK Ekspert
21. marts 2021 - 19:53 #1
Kender ikke den specifikke model, men almindeligvis kan du under indstillinger - lyde finde muligheden for at vælge forskellige lyde/toner for hver funktion.
Avatar billede ibnielsen Seniormester
22. marts 2021 - 11:38 #2
der er kun en for alle notifikationer
Avatar billede Erik K Ekspert
23. marts 2021 - 23:12 #3
Kender ikke den model, men hvis du går ind i indstillinger og beder om, at få vist alle apps, så burde du kunne klikke på Gmail og så vælge en anden lyd ved at klikke på underretninger > Mail (burde vises med en klokke) > avanceret > lyd - her vælger du den lyd du vil have og trykker på OK

Dette virker på min Nokia og det vil højst sandsynligt vær nogenlunde det samme på en Samsung, selv om de jo lægger deres egen UI ind over android.
Avatar billede ibnielsen Seniormester
24. marts 2021 - 06:48 #4
I min samsung er der under indstillingerc - gmail en der hedder meddelelse, og her  kan man slå den til og fra, der er ikke en lydindstilling.
Avatar billede Erik K Ekspert
26. marts 2021 - 00:05 #5
Problemet kan måske skyldes, at din tlf kører med en ældre android version og/eller de ændringer Samsung altid laver, så de ikke følger de gængse androidmetoder.

Jeg havde selv tidligere en Samsung - husker ikke længere android-versionen, men på den kunne man, så vidt jeg husker ændre lyden på mail på følgende måde:

Gå i "indstillinger" og vælg "lyd og meddelelser" klik på "andre lyde", så får du mulighed for at vælge mellem tre forskellige ting - jeg husker ikke den tredie, men de andre er for "mail" og "kalender" - når du klikker på "mail" får du mulighed for at vælge "meddelelseslyd" og derefter burde der være mulighed for forskellige lyde. Vælg den ønskede og tryk på "OK"

Det kan være, at nogle af de betegnelser jeg skriver er lidt anderledes, da det er efter hukommelse og jeg kan ikke afprøve det, da min Samsung gik død for nogen år siden.

Det er muligt, at der står notifikationer i stedet for meddelelse de forskellige steder

Du kan da forsøge og se om der er noget, der ligner den fremgangsmåde på din model.
Avatar billede Erik K Ekspert
26. marts 2021 - 01:19 #6
Lige et par spørgsmål -

har du lagt din gmail-konto ind i den mail-app der ligger på Samsung telefoner eller har du installeret Googles mail-app?
Bruger du appen fra Samsung, kan det evt. være problemet.

Kører du android 11 eller hvilken version har du?
Avatar billede ibnielsen Seniormester
26. marts 2021 - 15:17 #7
Telefonen er helt ny, købt for en uge siden. Den har androidversion 11.
Jeg bruger gmail konto og app.
Der er ikke noget der ligner ovenstående.
Der er :
Ringetone
Meddelelseslyd
Systemlyd
Avatar billede Erik K Ekspert
26. marts 2021 - 15:55 #8
Så kan du prøve at åbne din gmail ved at trykke på appen med det store M.
Tryk på de tre vandrette streger øverst til venstre - scroll ned og vælg indstillinger, så bør du få vist din mailadresse som du klikker på. Vælg administrer notifikationer og derefter tryk på pilen i bunden, hvor der står avanceret. Derefter klik på lyd, så butde du kunne vælge forskellige lyde. Sådan virker det med en ren android version, men det kan være, at Samsung har ændret på et.
Avatar billede Erik K Ekspert
26. marts 2021 - 16:06 #9
PS Når du har valgt en lyd, skal du i bunden trykke på OK
Avatar billede Erik K Ekspert
26. marts 2021 - 18:01 #10
Hej Ib,
er lige nysgerrig. Virkede den vejledning jeg sendte i svar #8 også på din Samsung på samme måde?
Avatar billede ibnielsen Seniormester
27. marts 2021 - 17:33 #11
Ja lidt, menuerne var helt anderledes, men det fik mig på sporet, tak