Avatar billede Michala Praktikant
21. marts 2021 - 18:05 Der er 6 kommentarer

4G USB adapter med plads til simkort til router

Hejsa.

Kan I hjælpe med hvilke USB-stik/adaptere (med plads til simkort) der er kompatible med min D-link Wireless N300 Multi-WAN Router DWR-116?

Jeg er nemlig i tvivl om, hvilket USB-stik jeg skal købe. Og synes det er svært at finde ud af hvilke, jeg kan bruge og ikke kan bruge. Der skal kunne vær et simkort i og så skal den kunne gå til ovenstående router. Der står på pakken, at det skal være en 4G LTE/3G USB adapter, og der henvises til deres hjemmeside for en liste, men den liste er fra 2016, så tænke på om I har nogle gode bud?

På forhånd tak.
Avatar billede INK Ekspert
21. marts 2021 - 19:30 #1
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. marts 2021 - 20:12 #2
Jeg er ikke sikker på jeg forstår dit spørgsmål. Den D-Link router du nævner, er en mobil bredbåndsrouter - d.v.s. den har indbygget SIM-slot, så du kan sætte den til mobilnetværket via et SIM. kort.

Så giver det da ikke mening at din USB-dims også skal have SIM kort... - hvis du vil kommuinikere over trådløst netkort til den router, skal det foregå på WiFi, og ikke mobilt bredbånd.
Avatar billede INK Ekspert
21. marts 2021 - 20:29 #3
#2 Ifølge data sheet for den nævnte router skal sim-kortet sættes i en USB dongle, der sættes i routeren, der også kan være tilsluttet en WAN forbindelse.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. marts 2021 - 21:55 #4
Ja, okay - den kombination havde jeg ikke lige tænkt  på, men så giver det mening.

Men jeg synes nu ikke jeg kan se en liste... hvis du selv har fundet den, ville jeg helt klart se på den, og holde mig til de dimser der står der... - Routeren må på en eller anden måde holde en rå-driver til de USB-dimser de har listet... - så der er ingen garanti for at en nyere model vil virke.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. marts 2021 - 10:51 #5
når du så har købt en, så sæt den først direkte til pc - ifald der er lidt setup mht pin-kode osv. derefter luk ned, sæt den i router, tænd og test fra pc (der kan være noget i router opsætning også)
Avatar billede Michala Praktikant
24. marts 2021 - 19:32 #6
Tusinde tak for svarene alle sammen - meget brugbart! :)