Avatar billede skaanning Seniormester
23. marts 2021 - 15:13 Der er 5 kommentarer

Automatisk flyt af celle indhold med vba kode

Hej tænkt om der var en eller flere , her inde der kunne hjælpe mig.
Jeg prøver at lave en taktplan i mit excel ark indholdet i en celle f.eks A!10 skal flyttes til Celle B10 kl. 10:15 havde tænkt  at sætte et tidspunktet 10:15i E9 og når klokken så slår 10:15 skulle indholdet flyttes til b10.
på forhånd tak :)
Avatar billede jens48 Ekspert
24. marts 2021 - 10:34 #1
Med lidt hjælp fra http://www.excelexperts.com/vba-tips-run-code-every-hour-minute-or-second har jeg lavet denne makro, som ser ud til at virke:

Dim TimeToRun
Sub Auto_Open()
Call ScheduleCopy
End Sub
Sub ScheduleCopy()
TimeToRun = Now + TimeValue("00:15:00")
Application.OnTime TimeToRun, "CopyIt"
End Sub
Sub CopyIt()
Calculate
Range("B10") = Range("A10").Value
Call ScheduleCopy
End Sub
Sub Auto_Close()
Application.OnTime TimeToRun, "CopyIt", , False
End Sub
Avatar billede skaanning Seniormester
24. marts 2021 - 13:47 #2
Hej og mange tak kan godt se ideen med det du har lavet men mangler den sidste faktor.
f. eks den tid hvor jeg vil have fyttet indhold skrives i b9 det jeg vil flytte står i b10 og skal så flyttes til c10 når klokken er = b9
Avatar billede jens48 Ekspert
24. marts 2021 - 22:55 #3
Ups, jeg havde ikke læst det ordentligt.

Prøv med denne

Dim TimeToRun
Sub Auto_Open()
Call ScheduleCopy
End Sub
Sub ScheduleCopy()
TimeToRun = Now + TimeValue("00:00:30")
Application.OnTime TimeToRun, "CopyIt"
End Sub
Sub CopyIt()
Calculate
If Int((Int(Now) + Range("E9")) * 1440) = Int(Now * 1440) Then
Range("B10") = Range("A10").Value
End If
Call ScheduleCopy
End Sub
Sub Auto_Close()
Application.OnTime TimeToRun, "CopyIt", , False
End Sub
Avatar billede skaanning Seniormester
25. marts 2021 - 09:12 #4
Hej har nu prøvet at lægge den ind som kode bag arket men der sker ikke noget, skulle den ikke ligge og køre i baggrunden?
Avatar billede jens48 Ekspert
25. marts 2021 - 09:45 #5
Prøv at genstarte arket