Avatar billede Temco Professor
27. marts 2021 - 07:44 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne php filer

Forsøger i FileZilla at åbne nogle php.filer med Geany, som jeg har gjort en million gange før. Men får beskeden: "Filen header.php kunne ikke åbnes. Filtypen er ikke tilknytte noget program på dit system."
Avatar billede ErikHg Ekspert
27. marts 2021 - 10:45 #1
Jeg har ingen forstand på dette emne, men har fundet noget der forhåbentlig kan løse dit problem:

https://www.file-extension.info/da/format/php
Avatar billede KHN Guru
27. marts 2021 - 13:22 #2
Avatar billede Temco Professor
27. marts 2021 - 19:11 #3
#2 Jeg får beskeden når jeg forsøger at åbne filen med Geany.
Avatar billede Temco Professor
27. marts 2021 - 19:15 #4
Forstår ikke at bruge de links.
Avatar billede KHN Guru
28. marts 2021 - 10:36 #5
Har du prøvet at fjerne Geany og geninstallere igen - samt tjekket du ikke har snavs på din computer?
Avatar billede KHN Guru
28. marts 2021 - 10:38 #6
Kan jo også være at filen du prøver at åbne er beskadiget.
Avatar billede Temco Professor
29. marts 2021 - 20:54 #7
#5 Det har jeg nu. Får samme besked igen.
    Jeg er 100 % sikker på jeg ikke har "snavs" på computeren.

#6 Det er ligegyldigt hvilken php-fil jeg forsøger med.
Avatar billede Temco Professor
29. marts 2021 - 20:57 #8
Har benyttet FileZilla og Geany i 14 år. Og så pludselig dette. :( Utroligt.
Avatar billede KHN Guru
29. marts 2021 - 21:39 #9
Er det efter en opdatering af Geany eller Windows - du har fået problemet?
Har du evt. prøvet et gendannelsespunkt fra hvor det virkede?
Avatar billede Temco Professor
29. marts 2021 - 22:54 #10
Husker ikke hvornår Geany sidst er blevet opdateret. Heller ikke Windows (var vidst for nylig) FileZilla opdaterede jeg lige inden jeg opdagede problemet. Men der kan fejlen vist ikke være?

Har ikke prøvet gendannelsespunkt. Ved ikke hvornår fejlen er opstået, da det er første gang i lang tid jeg bruger programmerne.
Avatar billede Temco Professor
29. marts 2021 - 22:55 #11
Måske jeg skulle prøve at fjerne og geninstallere begge programmer.
Avatar billede KHN Guru
30. marts 2021 - 11:07 #12
Du kan prøve at fjerne begge programmer med Revo Uninstaller Portable:
https://www.revouninstaller.com/start-freeware-download-portable
for at få fjernet alt i registeringsdatabase + unødvendige filer og mapper.

Revo Uninstaller - Vejledning (Engelsk):
https://www.revouninstaller.com/manuals/freeware/Revo%20Uninstaller%20Freeware%20Help.pdf
Avatar billede Temco Professor
02. april 2021 - 01:23 #13
Det ender på samme måde igen.