Avatar billede Peter Guru
31. marts 2021 - 20:40 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Twitter

Hej

Er der nogen der har forstand på Twitter? Jeg forsøger mig, men ikke med det store held.
Avatar billede claes57 Ekspert
31. marts 2021 - 21:09 #1
Du har en konto? så er der 2 primære søgninger:
på et emne, så start med # og tekst, fx #u21euro
eller på personer/firmaer - de starter med @ som fx @NorahJones

Jeg har nogle personer, som jeg følger, og så tager # ind i mellem ved aktuelle sager (også fra udlandet) - mange gange (hvis du gætter) så rammer du fan-sider og andre, der bare vil høste data fra dig. Rigtigt (kendte) personer har en blå gnyf efter navn med et hvidt v-hak i - se fx https://twitter.com/GeriHalliwell - så er konto verificeret, og ikke en spam-ting.
Avatar billede Peter Guru
31. marts 2021 - 21:53 #2
Det er forholdsvis kompliceret og jeg har været ved at opgive flere gange. Jeg har noget af mit navn stående efterfulgt af en hængelås foran @ osv. det burde ikke være et godt tegn.
Avatar billede Peter Guru
31. marts 2021 - 21:54 #3
Altså som mit kontonavn
Avatar billede claes57 Ekspert
31. marts 2021 - 23:57 #4
Du giver ikke mange oplysninger... har du adgang til din konto? Har du valgt et brugernavn, der henviser til dig, eller fx som @salma____hayek ? Hvis du omgår regler, så udelukkes du (evt i en kortere periode)
Det er ikke kompliceret at oprette konto, og bruge normalt, så hvad har du gang i?
Avatar billede Peter Guru
01. april 2021 - 13:08 #5
Jeg kan ikke se at jeg har gjort noget galt, Så jeg tror jeg vil starte forfra med en ny konto.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. april 2021 - 13:47 #6
God idé...
Avatar billede Peter Guru
01. april 2021 - 14:26 #7
Jeg har deaktiveret min konto og starter helt forfra om 30 dage. Så skulle den være helt væk. Jeg kan set på youtube at jeg bestemt ikke er den eneste der må kæmpe.

Mit kontonavn: https://ibb.co/FDqg2M8

Når Donald T kunne finde ud af det så kan jeg vel også selv om han nok er blevet hjulpet.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. april 2021 - 14:57 #8
jeg har selv stavet min navn (ikke brugernavn, men mit) uden æøå - amerikansk firma, you know... Ens navn vises også på twitter.
Avatar billede Peter Guru
01. april 2021 - 15:13 #9
Jeg skrev mit mellemnavn med et Ø for at min farbror skulle kunne genkende mig og to af mine fætre. Det er de eneste i familien der har en Twitterkonto.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. april 2021 - 15:40 #10
ok - det vil virke. Jeg har leget med siden https://lingojam.com/TwitterFonts og twitter understøtter åbenbart det fulde unicode tegnsæt omend 'Tester æøå' ikke vil oversætte helt, da 𝕿𝖊𝖘𝖙𝖊𝖗 æøå er resultatet.