Avatar billede Btimmer Seniormester
02. april 2021 - 13:22 Der er 8 kommentarer

Deaktivering af Facebook

For en uges tid siden deaktiverede jeg min kones facebook konto på hendes iPad. Nu opdager vi ved et tilfælde den ikke er deaktiveret på hendes Samsung mobil. Men betyder det, at alle har kunne se hendes facebook side i den mellemliggende periode?

Vi har i ugens løb tjekket på hendes Ipad og jeg har tjekket på min mobil, begge steder var facebook lukket.
Jeg har selvfølgelig nu deaktiveret facebook på hendes Samsung mobil.

Jeg troede, at når man havde deaktiveret en facebook konto et sted gjaldt det alle enheder tilknyttet samme konto.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. april 2021 - 14:02 #1
Er ikke helt sikker men jeg tænker måske mobil har kørt på forældet browser data der har gjort at på den stod konto som aktiv.
En sletning  af historikken og coccie  havde formodentligt ændret på det.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. april 2021 - 20:17 #2
er der ikke noget med, at efter deaktivering tager det nogle dage (20?) før den reelt er ude, og hvis man logger ind igen, så deaktiveres deaktiveringen?
Det står beskrevet et sted i deaktiveringssiderne.
Avatar billede Peter Guru
03. april 2021 - 12:01 #3
På Twitter er det 30 dage. Jeg har fået Twitter til at fungere ved at fjerne den danske karakter i mit brugernavn.
Avatar billede Btimmer Seniormester
03. april 2021 - 12:31 #4
Tak allesammen. Jeg er lidt i tvivl om de 14 dage ved deaktivering gælder.
Min kones facebook profil var jo efter deaktivering væk omgående på hendes iPad og på min telefon. (Når man lukker facebook helt kan der godt gå 14 dage).
Jeg har nu erfaret at facebook er en fast App på min kones Samsung mobil.
Samsung har aftale med facebook. Med andre ord kan man ikke slette facebook Appen på Samsung, men kun deaktivere den.
Hendes facebook profil på telefonen blev således først fjernet efter jeg havde deaktiveret den på hendes telefon.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
04. april 2021 - 02:58 #5
Men bemærk at dette ikke sletter dataene om dig. Hvis du ønsker dette, skal du selv kontakte Facebook, (held og lykke med det), og bede om det, ellers ligger dataene der stadig, men er blot deaktiveret.
Avatar billede Peter Guru
04. april 2021 - 08:54 #6
De ligger hos FB til evig tid da det er FB’s ‘ejendom’. Måske er det derfor de skal ha’ så store datacentre.
Avatar billede Btimmer Seniormester
04. april 2021 - 11:16 #7
Vær opmærksom på jeg taler om deaktivering og ikke om at lukke/slette facebook.
Ved deaktivering bibeholdes indhold indtil aktivering sker igen.

Jeg har for år siden selv lukket min facebook konto. Der slettede jeg alt manuelt inden jeg lukkede den ned, særligt billeder er godt at slette inden ned lukning.
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
05. april 2021 - 05:06 #8
Tjaa - Dem der ønsker at slette deres Facebook profil, har jo nok på et eller andet tidspunkt, brugt den forkert!

Skal det gøres, så slet at, inclusiv billeder og luk derefter profilen.

Når du ønsker, at lave en ny - så lav den med et andet navn, efternavn eller øgenavn ...