Avatar billede Emma Seniormester
03. april 2021 - 07:42 Der er 6 kommentarer

Lav en indkøbskurv

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man laver et katalog hvor man kan udvælge varer i gerne med flere kretierier til hver varer, dvs. at hvis man f.eks. vælger en trøje så kan man vælge størrelse, farve, materiale, mønster og hals.
Jeg vil gerne have den så udførlig som muligt. Har ledt efter noget på nettet men har ikke været heldig at finde noget med en opskrift på hvordan det skal laves.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. april 2021 - 09:24 #1
den korte version er, at bruge fx wordpress, og finde et passende modul til den.
Du vil ikke kunne lave den sikrere selv, tænk også på kunde-data håndtering (gdpr) og betalingsmodul.
se fx på https://www.wpbeginner.com/plugins/best-wordpress-ecommerce-plugins-compared/
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. april 2021 - 11:19 #2
Ja, der er vist ingen tvivl om det kræver en større "skruetrækkereksamen", at få sådan et projekt til at fungere. Der er mange ting at tage hensyn til ikke mindst GDPR.

https://gdpr.dk/
Avatar billede Emma Seniormester
03. april 2021 - 20:32 #3
Jeg har lavet en del hjemmesider som er lavet i XXX.php og som er lavet uden for wordpress, jeg valgte at bruge dem uden for wordpress  Da jeg ingen kendskab har til wordpress. Jeg har læst om database og PHP programmering til at lave det med, Men har ikke fundet en reel brugervejledning.
Jeg tror at det vil være for omfattende at sætte mig ind i Wordpress og hvad med alle siderne i PHP.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
04. april 2021 - 00:29 #4
#3
>Jeg tror at det vil være for omfattende at sætte mig ind i Wordpress
det vil jeg ikke give dig ret i, at lave sikker side(er) fra bunden er langt mere omfattende end at sætter sig ind i WP og lave det i WP.
i WP har du hele cms structuren og ligger bare en webshop oveni der nærmest installerer sig selv.
jeg ville vælge woocommerce som webshop

noget af det du skal have 100% styr på hvis du selv laver det er:
PHP sessions
PHP validering
PHP array / multidim array

MySql
database rettigher
normalisering af databasen
Prepared-Statements
https://www.computerworld.dk/uploads/eksperten-guider/1480-Prepared-Statements-under-MySQLI-kom-igang.pdf

Javascript (js) / eller et js lib feks jquery, angularjs
html
CSS
responsive design
bruger rettigher
betalings delen (kontant/kort/efterkrav)
leverings delen (afh, fragt)

>hvad med alle siderne i PHP.
dem har du vel lært noget af !! (erfaring)

hvis jeg læser dit sidste spm https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1035926 tror jeg ikke du har styr på de ting

alt dette er der allerede styr på i WP / woocommerce
https://wordpress.org/
på dansk
https://da.wordpress.org/download/

https://wordpress.org/plugins/woocommerce/

kort sagt, der sidder flere 1000 på verdensplan og udvikler til WP dagligt, og du sidder alene, hvem tror du finder og retter flest fejl i deres code samt kommer med nye udvidelser ??
Avatar billede Emma Seniormester
09. april 2021 - 07:28 #5
Undskyld at jeg først skriver nu, men der har været nogle ting der apsolut skulle laves og det tog mere tid end forventet. Jeg må nok sætte mig ind i Woordpress, jeg har set at memprogrammering har lavet et kursus. Så det vil jeg sætte mig ind i.
Der er heldigvis et par måneder endnu indtil jeg skal bruge det.
Avatar billede acore Ekspert
09. april 2021 - 10:37 #6
Jeg synes det kommer helt an på. hvad formålet er. Hvis du skal bruge det "rigtigt" og eksternt, så er du uden tvivl bedre stillet med at tage en færdig løsning.

Det behøver ikke være Wordpress, der i udgangspunkt ikke er en shop. Der er masser af gratis og open-source webshops. Se https://www.opensourcecms.com/ecommerce-software/ til en begyndelse. Der er 22 muligheder.

Det lyder som om, at du gerne vil have en shop hvor produkterne har varianter. Jeg tror det hedder "configurable products". Jeg vil foreslå dig, at du undersøger det for nogle relevant shops.

Til gengæld vil jeg mene, at GDPR ikke har nogen væsentig indflydelse på dit projekt.

Hvis en del af formålet er at lære om hvordan man laver en shop, kan løsningen godt være en anden. Der er masser af tutorials at starte med.

Held og lykke med projektet...