Avatar billede Simon_k Praktikant
05. april 2021 - 19:51 Der er 2 kommentarer

Bluetooth Extender

Hej Alle.

Jeg har ikke så meget erfaring på dette område, men en kort opsummering er at jeg har to trådløse enheder som pt. er koblet sammen via Bluetooth. Afstanden mellem disse kan gå op til 5 meter og dette vil jeg meget gerne forlænge til noget mere... Ideelt 50 meter, men 30 meter kan også gøre det.

Er det overhovedet muligt eller er det ikke muligt uden den ene enhed er kablet? Jeg kan finde masser af “Bluetooth-Extendere”, men kan ikke helt gennemskue om de kan fungere til dette formål, altså hvor begge er trådløse.

Mere specifikt så har jeg en elektronisk dørlås (Danalock) som låses op, når min mobil nærmer sig, men den låser ofte op for sent, så jeg vil gerne udvide området hvori den låser op.

Håber der er en som kan hjælpe 😃

Mvh Simon
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2021 - 03:22 #1
Hvis systemet ejes af Danalock, er måske bedst at se hvad de tilbyder ud over dørlåsen.
Måske skal du blot købe dig en brigde, så du sagtens kan klare det via internettet ved hjælp af deres app, så din bridge skal være indenfor rækkeviden af din dørlås med bluetooth. Forbehold at din brigde skal være forbundet til din router.

Det eneste bluetooth extender på markedet er vidst Apple produkter. Desuden er der ikke nogen ordenlige Bluetooth extenders, når det er videre udviklet som NFC, og der er kun mest WiFi extenders, hvis det overhovedet er kompatibelt.

Så, kig nærmere på Danalock support eller chat og hør deres løsninger. Er det en Bridge du blot skal skaffe, er dette løsningen.

-Tryk på "Support" derefter "Contact Support".
https://danalock.com/#

-Hopper af tråden.
Avatar billede Simon_k Praktikant
07. april 2021 - 22:14 #2
Hej Jørgen.

Tak for dit svar. Desværre kan Danalock Bridge kun sende wifi signal, så da automatisk oplås af døren styres via bluetooth, så hjælper en bridge mig ikke i dette tilfælde.

Men tak for dit input.