Avatar billede Slettet bruger
06. april 2021 - 14:00 Der er 30 kommentarer og
2 løsninger

Køb af ny PC

Jeg har en PC fra Vision med et bundkort fra Asus uden lydkort. Jeg bruger så en dongle til lyd, men der er helle tiden problemer. Først skal man genstarte for at det virker, og nogle gange, er der udfald. Jeg ser dagligt video, så det er ikke til at leve med. Der må være fejl på bundkortet,
Jeg vil løse problemet med at købe en ny PC med lydkort.
Her er to af dem, jeg har set på. Der skal være plads til en mekanisk harddisk.
Jeg vil være meget glad for at høre andres mening om dem.
https://www.bilka.dk/produkter/acer-tc-tower-stationaer-tc-895/100548707/

https://www.elgiganten.dk/product/gaming/stationar-gaming-pc/263291/lenovo-ideacentre-g5-stationar-gaming-computer-i585121650s
Pss. jeg spiller ikke andet end skak.
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2021 - 14:04 #1
Nb. Jeg bruger Bluetooth telefoner.
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2021 - 21:17 #2
Den øverste er ikke på lager. Så lukker spørgsmålet.
Avatar billede Peter Guru
08. april 2021 - 14:31 #3
Hvor har du gjort af lydchippen på systemboardet? Hvis den er i enhedshåndtering uden fejl har du også lyd.
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2021 - 18:27 #4
Bundkortet hat ikke noget lydkort,så det kører fra en Dongle, som sidder i en USB.
Avatar billede Peter Guru
08. april 2021 - 19:21 #5
Det er rigtig mange år siden at der ikke var lydchip og evt. netkort på systemboardet. For mange år siden var jeg med til omlægge to sygehuset fra Tokenring til Ethernet og det var nemt 😵 at gøre, men det har ikke noget at gøre med dit problem. Det må være et specielt board MM Vision har sat i.
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2021 - 20:25 #6
Bundkortet ser sådan ud, og computeren er ikke ret gammel:
Manufacturer    ASUSTeK COMPUTER INC.
Model    PRIME H310M-K (LGA1151)
Version    Rev X.0x
Chipset Vendor    Intel
Chipset Model    Coffee Lake
Chipset Revision    07
Southbridge Vendor    Intel
Southbridge Model    IDA303
Southbridge Revision    10
System Temperature    23 °C
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2021 - 20:53 #7
Måske skulle jeg oplyse om, at det drejer sig om at kunne bruge lyden fra Bluetooth..
Uden dongle, er der ikke noget symbol på Bluetooth i Enhedshåndtering.
Jeg var ikke opmærksom på, at både Wi-fi og lydkort skulle købes separat.
Men det var selvfølgelig for at holde prisen nede, selv om Vision kaldte det for en Allround computer, selv om det kun var en kontor computer.
https://www.mm-vision.dk/vision-familie-pc
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2021 - 20:58 #8
Ps. Det ser ud til. at de har ændret Konfigurer din egen "Vision Allround computer"
Så vidt jeg kan se, skal man ikke længere tilkøbe lydog Wi-Fi og det er jo godt.
Avatar billede Peter Guru
08. april 2021 - 22:04 #9
Hvis man skal ha’ wifi i sin stationære Pc skal oplyse det. Det er heller ikke standard i andre stationære Pc’er. Der er heller Bluetooth i.
Jeg har en Office Pro fra MMVision og jeg husker ikke om nogle af delene kunne tilkøbes.
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2021 - 22:49 #10
Jeg har 2 andre computere. En ældre Lenovo og en 2-3 år gammel NZXT.
Begge fungerede fint fra start, også med Bluetooth og WI-Fi, så dem er jeg godt tilfreds med..
Den jeg tænker på at købe, har også det hele:https://www.elgiganten.dk/product/gaming/stationar-gaming-pc/263291/lenovo-ideacentre-g5-stationar-gaming-computer-i585121650s
Avatar billede Peter Guru
09. april 2021 - 12:08 #11
Jeg har kigget hos MM Vision og nu forstår jeg hvad du mener. Man kan vælge en USB wifi dongle og her ville jeg købe et PCI wifi kort et andet sted og sætte det i Pc'en. Computersalg har et ASUS kort med wifi og Bluetooth varenr. 5920355. Det er endda WIFI6 som er nyeste wifi version. Plug and Play.
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2021 - 14:03 #12
Mange tak for info, men jeg kan  ikke finde noget med det nummer hos Computersalg

Men noget andet er, at jeg slet ikke kan se noget pci slot på bundkortet.
I det hele taget er den computer bygget helt anderledes, end da jeg selv, for mange år siden, byggede en computer.
Jeg har flyttet den dongle til en anden USB, og nu ser det ud til, at køre bedre.
Avatar billede Peter Guru
09. april 2021 - 14:20 #13
Har jeg kigget skævt?

5920355

ASUS PCE-AX3000 - Netværksadapter - PCIe - 802.11a, 802.11b/g/n, Bluetooth 5.0, 802.11ax

Det hjælper tit at prøve en anden port.
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2021 - 19:17 #14
Men Bluetooth er stadig ikke problem frit.
Jeg har fundet den pci ASUS PCE-AX3000  og vil gerne købe den, men kan stadig ikke finde en pci port til den.
Avatar billede Peter Guru
09. april 2021 - 19:42 #16
Det ser lovende ud. Jeg har engang sat et lignende kort i min fætters stationære Lenovo Pc og han har da ikke brokket sig. På hans kort sidder antennen skruet direkte på bagsiden af kortet da han er allergisk over for ledninger. Du går ikke galt i byen med Computersalg.
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2021 - 20:50 #17
Ja det ser lovende ud, men som nævnt, kan jeg ikke se nogen pci port på computerens bundkort :-)
Avatar billede Peter Guru
09. april 2021 - 21:27 #18
Så må du da fyldt den godt op med kort?
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2021 - 00:55 #19
Nej jeg har ikke sat noget pci kort i. Jeg kan slet ikke se noget pci slot.
Men det er måske bare mig ?
Avatar billede Peter Guru
10. april 2021 - 09:12 #20
Hvad hedder dit systemboard? Er det ikke Asus Prime B560?
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2021 - 13:40 #21
Det er ASUSTeK COMPUTER INC.
Model    PRIME H310M-K (LGA1151)
Avatar billede Peter Guru
10. april 2021 - 14:49 #22
Er det er det et gammelt kort? Jeg kan ikke se at mmvision har det og heller ikke Asus.
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2021 - 15:19 #23
Undskyld dum fejltagelse. jeg sad ved den anden computer, da jeg besvarede dit indlæg. 😢 Det rigtige er:
Manufacturer    ASUSTeK COMPUTER INC.
Model    PRIME B460M-K (LGA1200)
Version    Rev 1.xx
Chipset Vendor    Intel
Chipset Model    ID9B53
Chipset Revision    03
Southbridge Vendor    Intel
Southbridge Model    IDA3C8
Southbridge Revision    00
System Temperature    25 °C
Avatar billede kurt54 Ekspert
10. april 2021 - 19:05 #24
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2021 - 19:11 #25
Det må være dette kort: https://www.asus.com/dk/Motherboards-Components/Motherboards/All-series/PRIME-B460M-K/
Det ser nærmere ud til, at det er (skærm?) grafikkortet. Det har jeg haft af, og der er ikke noget nedenunder, og der er ikke flere pci slots.
Avatar billede Peter Guru
10. april 2021 - 19:46 #26
Det er måske også fordi pci slottene er sorte og ikke hvide som de plejer at være.
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2021 - 19:53 #27
Desværre nej, billedet viser jo også, at der kun er 1 pci slot, op der er optaget af
grafik kortet.😒
Avatar billede kurt54 Ekspert
10. april 2021 - 23:30 #28
billedet viser også 2 sorte PCI*1 stik og klikker du på specifikationer på dit link og scroller ned står der:

Udvidelsesstik
Intel® 10th Gen Processors
1 x PCIe 3.0/2.0 x16 (x16 mode)
Intel® B460 Chipset
2 x PCIe 3.0/2.0 x1

pcie *1 er meget korte se

https://en.wikipedia.org/wiki/PCI_Express#/media/File:PCIExpress.jpg

i dit kabinet kan du nok se på bagpladen der er 2 slot ved siden af grafikkortet.
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2021 - 02:57 #29
Ja du har ret. De findes på billedet, men de findes ikke på computeren.
Det er meget mærkeligt. Jeg har forsøgt at sende et billede med en gammel iPad, men selv om den sender til min PC, får jeg intet billede.
Avatar billede Peter Guru
11. april 2021 - 12:53 #30
Hvis du ikke har store krav til grafikken så sidder grafikchippen i i processoren og hedder UHD 630 eller UHD 730. Jeg bruger UHD 630 fra processoren og jeg synes den gør det godt. Mit systemkort hedder B360. En gang i mellem bevæge mig forbi Intel.com og lader siden skanne Pc'en for nye opdateringer. Det er især skærm chippen der findes opdateringer til og man kan se forskel på klarere og skarpere billede.
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2021 - 13:53 #31
Jeg er fuldt ud tilfreds med grafikkortet, og grafikchippen i processoren, er vist for indviklet for  mig :-)
Du har ellers fundet en rigtig god løsning med den Asus pci, som desværre ikke kan realiseres, da det mangler de 2 pci porte, man ellers ser på billedet.
Takket være din tålmodige vejledning, ved jeg nu hvad jeg kunne have gjort, hvis computeren ikke var en så uforståelig  skrabet model, at den ikke engang har en eneste pci port. Derfor skal du også, med tak, have den grønne løsning.😊
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2021 - 18:40 #32
Også tak til kurt54. 😊  Det havde jeg skrevet en gang før, men det indlæg og #31
forsvandt igen. #31 kom tilbage, men #32 var væk permanent.😎