Avatar billede dadwizz Juniormester
10. april 2021 - 11:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fra DVD til pc uden diskdrev

Jeg har netop skiftet min 9 år gamle HP til en ny. Nu om dag sælger de åbenbart stationære uden diskdrev, så jeg har problemer med at få mit gode gamle Office 2010 lagt ind fra DVD.

Nogle ideer til hvordan jeg NEMMEST gør det, for der er vist en del muligheder. Jeg har en bærbar med diskdrev, og har tænkt på om jeg kunne forbinde dem via et USB-stik og gøre det den vej?
Avatar billede fase Professor
10. april 2021 - 12:14 #1
Sæt din DVD i den bærbare og kopier den over på et USB stick. Derefter kan du installere på din stationære.
Avatar billede ejvindh Ekspert
10. april 2021 - 15:35 #2
Alternativt, hvis du har flere dvd'ere, som du skal bruge ind i mellem, er der jo også muligheden med at købe et eksternt drev, som tilkobles gennem USB. De findes til ret små penge efterhånden. F.eks. her:

https://www.elgiganten.dk/catalog/pc-tablets/pc-komponenter/dk-pc-komponenter-optisk-drev/optisk-drev
Avatar billede kurt54 Ekspert
10. april 2021 - 18:57 #3
Hvis de er på samme netværk kan du dele DVD-drevet - kræver fildeling er slået til på begge.
Alternativt kan du danne et iso-imaget af DVDen - og montere det (virtuelt) på den nye pc - så har du også en backup af din DVD,
Avatar billede kfec Seniormester
11. april 2021 - 01:18 #4
Er du klar over du kan få sidste nye Microsoft Office 2019 Professional Plus for 139kr
i retail vision, så den stadig kan bruges hvis du skifter Computeren m.m.
productkeys.dk
Avatar billede kfec Seniormester
11. april 2021 - 01:21 #5
så følger du bare instruktionerne downloader den vupti og nyeste DK vision er installeret.
Avatar billede dadwizz Juniormester
11. april 2021 - 13:37 #6
Tak til alle gode forslag, har valgt det 1. forslag da det var det jeg brugte. Dejlig nemt! tak...