Avatar billede kris75 Mester
11. april 2021 - 17:40 Der er 8 kommentarer

SD kort slettet

Hej
Jeg prøver at redde billeder ud fra et sd kort som er blevet slettet af digital kamera. Det er en ældre mand som har slettet det manuelt, da han ikke helt havde styr på hvad han lavede. Efterfølgende har han taget 3 billeder med kameraet.
Jeg har prøvet både Easeus data recovery og Minitool power data til at redde de slettede billeder, men de har kun kunnet finde 7 billeder og der skulle ligge flere hundrede på det. Kortet er på 2 GB. Findes der er program der kan scanne kortet dybere og som er til at få fat i for menig mand? Det gør ikke noget hvis det er et Linux program.
Avatar billede INK Ekspert
11. april 2021 - 17:58 #1
Har du prøvet "Recuva"?

https://www.ccleaner.com/recuva

I indstillinger kan du vælge dyb skanning.
Avatar billede kris75 Mester
11. april 2021 - 18:20 #2
Nej, den vil jeg prøve. Easeus havde også deep scan, men det gav desværre ikke mere. Jeg giver det et forsøg :-)
Avatar billede kris75 Mester
11. april 2021 - 18:58 #3
Det virkede desværre ikke bedre end de andre. Det fandt kun 3 billeder.
Avatar billede INK Ekspert
11. april 2021 - 19:14 #4
Så må du prøve Lazesoft Recovery suite Home.
https://lazesoft.com/lazesoft-windows-data-recovery-free.html

Gratis download, men vist nok betaling for at anvende det til mere end nogle få billeder.
Har købt det for nogle år siden, og det virker rigtig godt. Hvis det virker, så må I jo til lommerne, men ellers bare et nyt forsøg.
Avatar billede kris75 Mester
13. april 2021 - 12:23 #5
Desværre kunne det heller ikke klare opgaven. Er der andre muligheder? Det må selvfølgelig gerne koste noget, men et open source program er også velkommen :-)
Avatar billede INK Ekspert
13. april 2021 - 12:30 #6
Det undrer mig, at Lazesoft ikke kunne klare opgaven. Har tidligere reddet data fra både en formateret harddisk og et formateret SD-kort. Jeg har ikke erfaring med andre købeprogrammer.
Avatar billede kris75 Mester
13. april 2021 - 14:02 #7
Det undrer også mig, men kan det være fordi der er taget 3 billeder efter den fatale sletning?
Avatar billede kurt54 Ekspert
13. april 2021 - 14:27 #8
Jeg har haft gode erfaringer med Sandisk Rescue som fulgte med et Sandisk usb - stik der kostede mindre end de vil have for softwaren alene.

De skriver:

Some cameras wipe the images during delete/format and cannot be recovered.
Please run the free trial version to ensure compatibility with your camera, and to insure the software can detect files you are attempting to recover

Jeg har ikke været ude for Kamera der sletter så effiktivt. Min erfaring er at data der ikke er overskreveet -kan hentes efter år og mange formateringer. Feks hvi man har fyldt kortet helt og derefter aldrig have fylst det nær så meget.

Fra:
https://lc-tech.com/sandisk-rescuepro-and-rescuepro-deluxe/