Avatar billede buls Seniormester
22. april 2021 - 19:01 Der er 11 kommentarer

Indstillinger

Hej. Jeg har fået ny mail ( outlook.live ) og denne mail vil jeg godt have over på mit mail program.  Hvad er indstillinger på outlook.live ( server på indgående og udgående post og serverens port nummer og div ting  )  Hilsen buls
Avatar billede buls Seniormester
22. april 2021 - 19:55 #2
Hej.  Det virker ikke,der kommer dette op ( Der kan ikke sendes eller modtages meddelelser for kontoen bctransport1. Serveren returnerede en fejl.

Serverfejl: 0x800CCC90
Svar fra server: 220 HE1PR0502CA0019.outlook.office365.com Microsoft ESMTP MAIL Service ready at Thu, 22 Apr 2021 17:54:00 +0000
Server: 'imap-mail.outlook.com'
Windows Live Mail Fejl-id: 0x800CCC90
Protokol: POP3
Port: 587
Sikker (SSL): Nej )  Hvad gør jeg galt ??
Avatar billede ErikHg Ekspert
22. april 2021 - 20:37 #3
Nu ved jeg jo ikke hvilken net-udbyder du har. Jeg har selv YouSee, og de har en side med "Automatisk mailopsætning". Det går nemt med opsætningen der. Om andre udbydere har samme mulighed ved jeg desværre ikke.
Men jeg er sikker på at der er nogle hjælpsomme brugere her på eksperten, der er i stand til at hjælpe dig med at løse dit problem.
Jeg anvender selv Outlook 2019 på både min stationære og min bærbare.
Avatar billede klaudi Ekspert
22. april 2021 - 21:20 #4
Hvis du bruger f.eks. Thunderbird eller Windows live mail program skal du ind og tillade brug af usikre apps!

Åbn din mail i browser, https://outlook.live.com/ klik på tandhjul, vælg Se alle Outlook indstillinger, vælg punktet Mail, Synkroniser mail, indstil her Lad enheder og apps bruge POP.

Her kan du også se indstillinger for server mm.
Avatar billede INK Ekspert
22. april 2021 - 22:05 #5
Ser ud til du bruger Windows Live Mail. Det program er for gammelt og bør erstattes af nyere. Du kan anvende "Mail" indbygget i Windows 10 eller eksempelvis Thunderbird.
Har lige erfaret, at YouSee mailadresser ikke længere kan bruge Windows Live Mail. Sikkerheden på YouSee mailservere er ved at blive opgraderet og sikkerheden i WLM er ikke kompatibel.
Avatar billede poko1 Ekspert
22. april 2021 - 22:53 #6
Jeg har for længst flyttet min Windows livemail til både Windows 10 mail & til Windows Outlook, uden problemer, samme mailadresse og password som i Windows live mail. Mine filer og adresser flyttede automatisk med.
Avatar billede buls Seniormester
23. april 2021 - 18:51 #7
Hej så er jeg tilbage igen.  Jeg vil gerne have mine mails fra windows live mail over til outlook live  hvordan gør jeg det  ???
Avatar billede poko1 Ekspert
23. april 2021 - 18:57 #8
Jeg ved ikke hvordan det foregik, men næste dag var de flyttet med. Det skal så pointeres at jeg har samme xxxxxx@live.dk på min Microsoft konto
Avatar billede buls Seniormester
23. april 2021 - 20:36 #9
Hej med jer.  Jeg har løst mit problem-tak for hjælpen herinde : - )  hilsen buls
Avatar billede poko1 Ekspert
23. april 2021 - 20:46 #10
Skriver du Hvordan Kunne jo måske interessere andre hvis de fik samme problem!
Avatar billede buls Seniormester
23. april 2021 - 20:57 #11
Hej igen.  For man skulle kunne importere de gammel mails til den nye skulle det være samme mail adresse bare med outlook.dk