Avatar billede qln Juniormester
26. april 2021 - 13:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Skriv tekst i celle med formel

Jeg har en celle, hvor jeg har en formel:
=SUM.HVISER('Medarbejder pr. område'!E2:E200;'Medarbejder pr. område'!A2:A200;"Afdeling";'Medarbejder pr. område'!B2:B200;"Team")

Formlen beregner en sum, som jeg efterfølgende vil lave noget betinget formattering på, så jeg får cellen farvet betinget af resultatet.

Spørgmålet er så, om jeg jeg vise teksten Adeling/Team i cellen i stedet for resultatet er formlen? Det skulle så ligge bagved, så det stadig kan bruges af den betingede formattering.
Avatar billede thomas_bk Ekspert
26. april 2021 - 13:57 #1
Det kan du godt.

Når du ligger betinget formatering på cellerne, så opretter du under nummer format en tilpasset formatering som denne
"Adeling/Team".
Avatar billede qln Juniormester
26. april 2021 - 14:56 #2
Kan du beskrive det lidt mere specifikt - hvad hedder det eksakt i Excel
Avatar billede thomas_bk Ekspert
26. april 2021 - 15:00 #3
Du laver din betinget formatering som du ellers vil gøre.

Efterfølgende går du til indstillingerne for den netop oprettede betinget formatering.
Ved redigering af reglen klikker du på 'format' og vælger en tilpasset type og skriver blot "Afdeling/team".

Jeg kan ikke beskriver det med danske ord bedre da jeg bruger engelsk.
Avatar billede qln Juniormester
26. april 2021 - 17:30 #4
Det kan jeg simpelthen ikke se, hvordan jeg skal gøre.
Du må gerne forklare det med de eksakte engelske termer.
Avatar billede store-morten Ekspert
26. april 2021 - 17:57 #5
Efterfølgende går du til indstillingerne for den netop oprettede betinget formatering.
Ved redigering af reglen klikker du på 'format' og vælger 'Tal' og vælger 'Brugerdefineret' og i type og skriver blot "Afdeling/team"