Avatar billede nu_igen Professor
28. april 2021 - 21:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Pakke i nærpost - hvad er det?

Hej - Jeg har fået en sms om at jeg kan hente en pakke i nærboks. Jeg aner ikke, hvordan jeg downloader en aps på min Samsung J3. Ved ikke en gang, hvor der er en nærboks. Jeg er ret ked af at pakken er havnet der. Hvor kan jeg henvende mig? Jeg kunne tude over det, for hvad sker der med pakken?
Vær sød at hjælpe mig!
Ingeborg
Avatar billede ErikHg Ekspert
28. april 2021 - 21:32 #1
Er du sikker på at du har bestilt en pakke. Jeg har nogle gange fået sms´er om at der ligger en pakke til mig, men der har jeg skulle klikke på et link. Dette gjorde jeg ikke for det er fup og svindel. Så pas på, for der florerer så meget fup og svindel.
Du kan gå ind på nettet og se hvor nærmeste nærboks befinder sig. Der vil også stå i sms´en hvor nærboksen er.

https://www.xn--nrboks-pua.dk/

Håber det kan hjælpe.
Avatar billede nu_igen Professor
28. april 2021 - 22:17 #2
Tak for svaret. Jeg har også modtaget alle disse phishing mails vedr. post og pakker. Så den hopper jeg ikke på.
Jeg venter virkelig 2 pakker . En fra England og 1 fra Vejle. Nu har jeg spurgt afsenderen i Vejle - og ja, hun har sendt med Bring - og pakken ligger i pakkeboksen ved Fakta her i Taulov.
Jeg har et pakkenummer, men skal downloade en app - (nærboks appen) på min telefon og så har jeg læst mig til at man skal stå i nærheden af boksen og foretage sig de andre ting - lyder vanvittigt indviklet for mig, der ikke har data på min gamle Samsung mobil. Jeg hører ikke til dem der bruger mobilen til andet end at modtage sms. og mobilpay, som jeg heller ikke længere kan klare med den gamle Samsung, men har installeret på min Ipad - og kun kan bruge sammen med vores egen WIfi.
Jeg er over 80 og selvom jeg har brugt PC i mere end 30 år, har jeg sagt stop til nogle ting,
Men nu bliver jeg jo nærmest tvunget til at sætte mig ind i en masse ting for at hente en enkelt pakke!
Ingeborg
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. april 2021 - 22:52 #3
Kunne det tænkes at en bekendt eller nabo kunne hjælpe. Siden der nu er sådan en "nærboks" kunne det meget vel tænkes at der er nogen i nærheden, der allerede har denne app installeret.

Nærboksen er nok ret ligeglad med hvilken telefon, der bliver brugt.
Avatar billede nu_igen Professor
28. april 2021 - 23:49 #4
Tak for svaret. Desværre har vi ikke nogen bekendte, som kunne hjælpe. Jeg har tænkt at bruge Taulovs Facebook gruppe for at efterlyse en hjælpsom person. Nu har jeg dog langt om længe fundet ud af at man kan få omdirigeret pakken til et andet leveringssted. I det nedenstående link er der oplistet rigtig  mange ting, der kan gå galt. Jeg tror efterhånden ikke at min gamle smartphone vil downloade nærboks appen.
https://www.nærboks.dk/spoergsmaal/
Så nu håber jeg at pakken kan blive omdirigeret til et udleveringssted med mennesker!
Ingeborg
Avatar billede nu_igen Professor
28. april 2021 - 23:55 #5
Hvordan henter jeg en pakke i Nærboks?
For at hente en pakke i Nærboks skal du downloade Nærboks-appen eller PostNord-appen. Når du står foran boksen, forbindes telefonen til boksen via Bluetooth og du kan hente din pakke. Hvis det ikke virker, så kontakt din pakkedistributør for yderligere hjælp – 7060 2230.
Nu har jeg da et telefonnummer jeg kan ringe til😫🤔
Avatar billede poko1 Ekspert
29. april 2021 - 05:56 #6
Dette fortæller 7060 2230
https://ibb.co/R4L3NY2
Så pas på.
Der findes i øjeblikket meget af den slags!
Avatar billede nu_igen Professor
29. april 2021 - 08:23 #7
Så dum er jeg nu heller ikke se #2
Ingeborg
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
27. maj 2021 - 15:52 #8
Jeg oplevede dit problem fra vores shop, med en forsendelse sidste år, og siden har vi kun sendt til "Normale" afhentnings steder. DVS. Posthus eller lignende pick-up steder.
Det er ikke alle der har apps og viden om brugen ;-)
Tog timer, at forklare kunden, hvordan det virkede. Så herfra sender vi ikke til "bokse", men kun til "normale" (Gammeldags) pick-up steder.

Men en henvendelse til afsenderen, ville nok kunne hjælpe dig, mere end dette forum ... ....
Avatar billede nu_igen Professor
27. maj 2021 - 20:57 #9
Desværre er jeg igen rendt ind i en pakkeshop, der kun sender med PostNord og pakkebokse med app. Der er også nogle enkelte 12-15 km fra os uden app betjening. Det er bare så træls. Firmaet påstår at min normale pakkeshop ikke er på den liste/fil, som de modtager fra PostNord. Så skulle PostNord se at få lidt gang i hjerneaktiviteten.
Første gang klarede firmaet det ved at tilbyde hjemmelevering ved selv at betale de 69 kr. i stedet for 39., næste gang var der en uvillig medarbejder.