Avatar billede Slettet bruger
29. april 2021 - 20:01 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Mister sider i OneNote

Jeg bruger den OneNote, som følger med Windows 10 (gratis).
Men nu har jeg igen mistet sider, som jeg bestemt ikke selv har slettet.
Jeg har set efter i OneDrive, uden at finde dem.
De burde jo ligge i  "Skyen" så hvordan kan de blive væk?
Jeg har to computere, det er det samme på dem begge.
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2021 - 20:30 #1
Benyt OneDrive per browser, og hvis du har applikationen installeret på hver PC, vil den prøve på at synkronisere til skyen og overskrive den tidligere gemt på eks. du har lavet arbejdet på "Computer A" og tænder så "Computer B", vil "B" synkronisere over, så det rent faktisk overskriver den, ergo mister det tidligere arbejde?
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2021 - 20:31 #2
Løsning: Afinstaller applikationen, brug https://onedrive.live.com/ ???
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2021 - 20:45 #3
Overskriver ved synkronisering? Det giver da ingen mening, for ideen er vel netop, at man kan bruge OneNote fra flere conputere.
Mener du, at jeg skal slette OneNote fra Windows på begge computere?
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2021 - 20:46 #4
Ps. OneDrive,? den kommer jo med Windows.
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2021 - 21:02 #5
Ja, netop, jeg har tidligere haft skrevet til OneDrive support angående symkroniserings-problemer især hvad angår OneDrive for erhverv, hvor brugere melder netop deres tidligere ikke længere er der, på grund af synkronisering. OneDrive support kunne ikke gøre noget ved det medmindre det var slettet og gendannelse vejledning.

Vi har lært det, at det bedst fungerer uden OneDrive applikation installeret på computeren, bare ved at afinstallere den og benytte udelukkende drop and drag overførsel eller åben det via almindelig browser.

Så det er op til dig og følge anbefalingen eller ej, for OneDrive support vil kunne ikke hjælpe dig, når det er allerede overskrevet med nyt, for der er ingen gendannelse på OneDrive medmindre din OneNote har tidligere version gemt på den.

-Hopper af tråden.
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2021 - 21:14 #6
Ok tak. Jeg prøver og ser hvad der sker :-)
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2021 - 13:34 #7
Prøvede at slette og gen installere OneNote. Det fik jeg ikke noget ud af. Tværtimod, mistede jeg endnu en side. Lukker og slukker.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. april 2021 - 17:50 #8
Jeg bruger OneNote intensivt, og har aldrig oplevet at miste noget.

Men jeg har også en kronisk modstand mod den app der er indbygget i Windows 10, og bruger derfor altid "Desktop" udgaven af OneNote: https://www.onenote.com/download

Måske er det derfor jeg ikke har problemer...

I Desktop udgaven har man i øvrigt mulighed for at se papirkurven for OneNote, så er der slettede sider, burde de kunne findes her.
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2021 - 18:38 #9
#8    Tak for dit link. Jeg har afinstalleret OneNote og installeret Desktop udgaven.
Men jeg kan ikke logge ind. Er det fordi jeg er lokal bruger?
Jeg har ikke en arbejds eller skole konto Får denne besked:
https://ibb.co/NLY0Lsq
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2021 - 20:51 #10
Jeg giver op, er gået over til NoteBrowser, men tak alligevel. 😊
Avatar billede ole_madsen Ekspert
30. april 2021 - 23:16 #11
Det tør jeg ikke sige, hvorfor du ikke kan... - jeg kører med en "privat" konto, helt uden noget abonnement eller andet. Jeg skulle mene, at hvis du har adgang til WEB-versionen, bør du bare kunne logge på OneNote "Desktop" med den samme konto...
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2021 - 03:16 #12
Det går desværre ikke :-)