Avatar billede Temco Professor
01. maj 2021 - 15:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skærm og batteri på Samsung Galaxy S21

Har flere gange siden i går været ved at bestille en S21. Men bliver ved med at dukke ting om der gør mig i tvivl.

Skærm.

Har nu opdaget opløsningen på S21 er lavere end på min gamle S7!! Det syntes jeg, umiddelbart, ikke lyder godt. Kan nogen sige noget om det?

S21 - 2.400 x 1.080 pixels.
S7 - 2560 x 1440 pixels.

Batteri.

Når jeg læser anmeldelser, er der meget forskel på hvad der skrives om batteritiden. Nogle er tilfredse, eller sågar meget tilfredse. Andre slet ikke.
Kunne godt tænke mig at høre om erfaringer med denne fra nogen der har en S21.

Jeg kan desværre ikke bare vælge i stedet at købe en Plus eller Ultra. De er for store og tunge til mig.
Avatar billede nfssister Forsker
01. maj 2021 - 21:58 #1
Har selv en S21, og jeg kom fra en S9, og havde en S7 før denne.

Jeg er tilfreds på alle parametre - og jeg bruger min telefon meget - et sted mellem 4-5 timer telefoni og så 1 time på SMS'er mm. Batteriet når 40% når jeg ikke har batteri sparer på - Nu kører jeg med batteri sparer på, da den samtidigt gør theme sort på telefonen - Det er meget rart og nu er jeg over 60/ hver dag.

Grunden til oplysningen er lidt lavere - finder du i performance - den har 120Hz skærm i stedet for 60. Det er lækkert at bruge - normalt mener jeg folk ikke kan se den slags. Men når jeg bruger min S9 en gang i mellem, så mærker forskellen på scrolle hastigheder mm meget tydeligere nu.

Eneste minus jeg har pt. er at ridser i skærmen kommer hurtigt - Så skal have beskyttelse på min - som den første telefon nogensinde :( - Har aldrig haft covers eller panser på nogle af de telefoner jeg har ejet - Det ser ud til det er tilfældet her.
Her havde jeg troet at de havde fundet toppen af poppen af glas frem. Men nej :(

Mange har haft "dårlige meninger" om bagsiden på telefonen, fordi den er i plastik nu - Det er et kæmpe plus !!! - Den bliver ikke så varm at holde over en hel dag og den kan bedre står fast i diverse holdere mm.
Avatar billede Temco Professor
01. maj 2021 - 23:47 #2
Hej.

Mange tak for svaret!!

Eneste minus jeg har pt. er at ridser i skærmen kommer hurtig

Hvad får den ridser af?
Avatar billede Temco Professor
02. maj 2021 - 00:54 #3
Det kan ikke skydes dette?

bill-e  Samsung Care Ambassador
‎02-24-2021 05:06 AM (Last edited ‎02-24-2021 05:06 AM ) in

Galaxy S21
We have had people get scratches in what they thought was their screen but it ws in fact a nearly invisible thin film screen protector that was installed from the factory that was getting scratched.  My USA version didn't come with it but apparently it's quite difficult to tell it's there unless you're really looking for it.  I'm hoping that at least a few of you have this and that your screen is OK.

  Good luck,

Bill
Avatar billede Temco Professor
02. maj 2021 - 20:01 #4
Det kan være lige meget.
Har til min meget store overraskelse - og ikke mindst skuffelse - opdaget der ikke er noget jackstik til hovedtelefoner i mobilen (trådløs er i mit tilfælde ikke nok). Dermed er jeg ikke længere det mindste interesseret i den!

Må starte helt forfra med at researche. Har ikke en dyt ide om hvad jeg så skal købe. Øv, øv, øv...!
Avatar billede Temco Professor
02. maj 2021 - 20:02 #5
En telefon til over 6.000 (da den kom ud) uden den mulighed. Virkelig sølle!
Avatar billede Temco Professor
02. maj 2021 - 21:04 #6
Har researchet i en time. Er fucking muligt at finde en ordentlig mobil med jackstik. Køber en Nokia 3310 i stedet. Færdig med smartphones.