Avatar billede nfssister Forsker
01. maj 2021 - 16:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

NAS melder fejl fra starten af

Hej

Jeg har en NAS, som har haft disk fejl - på begge. Så nu vil jeg starte forfra. Har taget diskene ud af min DS213+ og sat 2 nye 8TB diske i.
Men når jeg starter installationen - Så siger den følgende:

https://ibb.co/tBKXFyJ

Jeg har prøvet med flere forskellige DSM versioner til DS213+ (Seneste nye og 6.0)
Avatar billede kurt54 Ekspert
01. maj 2021 - 18:43 #1
Avatar billede nfssister Forsker
01. maj 2021 - 20:54 #2
Denne er også trykket i bundt i 10 sek. Beklager jeg ikke fik skrevet dette.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. maj 2021 - 11:32 #3
Du skal starte fra Synology Assistant. Når den kan se din enhed, skal du køre en hukommelsestest. Er der fejl i et hukommelsesmodul, kan der ske hvad som helst.

(Hukommelsestest kræver vist at man slår "Advanced features" til i Synology Assistant)
Avatar billede nfssister Forsker
06. maj 2021 - 16:35 #4
Det viste sig at det var harddiskene der ikke rigtig var supporteret - De står godt nok på Synology liste over diske der virker til (uden nogen anførelse af firmware) - Men det ser ud til Seagate har ændret lidt på disken så det ikke virker.

Så det er ud og købe 2 nye og Synologt har fjernet disket på listen :)

Tak for forslag.