01. maj 2021 - 23:09 Der er 3 kommentarer

Ethernet har ikke en gyldig IP-konfiguration

Hejsa
Har et problem med at komme på mit internet via LAN kabel!
Jeg har et kabel fra interneboksen der går ind i en switch. Har derefter et kabel der går ind i min kærestes pc og en det går i min pc. Min kæreste har ingen problemer og kan sagtens bruge internettet uden problemer. Men af en eller anden grund kan jeg kun gå på nogle enkelte hjemmesider. Jeg kan godt se YouTube og Netflix, men jeg kan f.eks. ikke åbne steam i online tilstand og kan heller ikke komme på discord.
Jeg har prøvet at skifte kabler, men uden held.
Har også opdateret alle drivere og fulgt alle de forskellige guides der er på internettet.
Får bare beskeden “Ethernet” har ikke en gyldig IP-konfiguration, når jeg laver en fejlfinding.

Håber i kan hjælpe :)
01. maj 2021 - 23:55 #1
Opdatering:
Har fundet ud af at min kærestes pc har en dynamisk IP men det har min ikke.
Avatar billede KHN Guru
02. maj 2021 - 00:09 #2
Avatar billede wjens Guru
02. maj 2021 - 11:29 #3
Lyder ikke som problem med kablerne.
Dynamisk IP er (næsten) altid det rigtige, så prøv det.
Check også om du automatisk får samme DNS server som kæresten.