Avatar billede Jaaen Juniormester
10. maj 2021 - 10:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Synkronisering af data

Hej igen, jeg håber nogle her kan hjælpe mig mit problem.

Jeg har en excel fil, som henter nogle bestemte celleværdier fra alle de .xlsm filer der ligger gemt i mappen der hedder: "10. Components".

Så langt så godt - det fungere perfekt for alle de brugere hvor denne mappe ligger samme sted på computeren.

Men mit problem opstår når en bruger af filen har denne mappe "10. Components" gemt et andet sted.

Det er eksterne brugere, så jeg kan ikke rigtigt diktere at mappen skal ligge med præcis samme sti som hos mig.

Kan jeg derfor lave en løsning, hvor min Pivottabel med dataforbindelse i virkeligheden bare "scanner" for hvor denne mappe ligger henne (uanset sti) og derfra henter de data fra alle de filer i mappen som den skal?

på forhånd tak!
Avatar billede claes57 Ekspert
11. maj 2021 - 07:42 #1
er det ark, som brugere åbner selv for at indtaste data i? Så kunne du måske opdatere det med en makro, der laver en (skjult) c:\10c.txt fil, hvori du skriver stien til det aktuelle ark - og om muligt gerne i kort form, så mellemrum undgås - ellers husk "" omkring.
Typisk vil brugere jo have det lagt på det drev, der er omfattet af den daglige backup.
Avatar billede Jan K Ekspert
11. maj 2021 - 08:18 #2
#1 Jeg forstår spørgsmålet sådan at OP netop ikke kender stien, da der er tale om eksterne brugere, som kan have et helt andet setup, end OP selv.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. maj 2021 - 09:11 #3
https://support.microsoft.com/en-us/office/insert-the-current-excel-file-name-path-or-worksheet-in-a-cell-186833c6-c899-4912-a14c-240c2eb51e0b
det er bare disse data, den selv skal skrive i den skjulte fil - og den fil kan spørger så bruge til at finde sine data.
Avatar billede Jaaen Juniormester
11. maj 2021 - 09:25 #4
@Claes57: Perfekt, det er præcis hvad jeg manglede. Tusind tak!