Avatar billede 450025 Ekspert
14. maj 2021 - 10:57 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Gjenoppretning kan det bli bedre.

Hva brukes Gjenoppretning til jeg er ikke feilfri selv. Men MS er ikke feilfri dem heller.
Nå den siste store oppdatering som kommer 2 gange i året    der har jeg problem nå som bør løses om det er mulig..
2 computere fungerte helt fint    men 1 computer gikk det feil med – (prøv igjen) -  Gå Bakk til Gjenoppretning var en tanke og til et tidligere oppsett men det fungere jo ikke - dem punkter som var der var borte så klart.

Hva gjør jeg nå?      Vi kan stoppe denne oppdatering  i 7 dage ok hvordan?
Burte ikke det utvides til 30 dage    for MS feiler gang på gang selv om der kommer nye ting som er nyttige    men er det så at Brukeren bare er en hybelkanin som lever på Flax å må kontakte MS om feilen -    det er ikke enkelt?
Noen gange ok andre gange feiler det – hva om dem ga Gjenoppretning et løft og ikke fjernet tidligere punkter -  tror det kunne være en løsning for mange Brukere.    Computeren min fungere helt fint men feilen bør vel rettes. og hvordan det.  Takk for hjelp med dette.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. maj 2021 - 11:41 #1
Sikkerhedskopiering som jeg tror du reflekterer til har jeg aldrig brugt. Jeg har lige så stor tiltro til denne funktion som systemgendannelse der skal gendanne systemet. Det virker nemlig heller ikke altid.
Før i tiden da jeg skrev regninger i det forrige firma jeg var i brugte jeg Allway Sync til backup af mine private filer. Nu gør jeg det manuelt da jeg ikke har så meget brug for det længere. Hav gerne dine private filer mindst 3 steder.
Jeg har ud over min pc dem også på 2 eksterne harddiske der ikke fysisk er på samme plads. Et alternativ er at købe plads på nettet til filerne. Det har jeg ikke meget erfaring i.
Avatar billede 450025 Ekspert
14. maj 2021 - 12:23 #2
Hei 220661 raskt svar Takk – lagre på flere steder er jeg helt enig i og bruker det også. Jeg skal se nærmere på det du skriv – men Gjenoppretning har jeg brukt flere ganger for som jeg skriv også jeg gjør feil og det har fungert

Men MS gjør også feil med oppvartinger og da savner jeg bare en angre knapp og så hente et tidligere punkt som jeg vet fungere. Det betyder at dette punkt bør lagras et annet sted -  til MS får rettet feil dem har gjort.

Alle 3 computere har samme opplegg 2 fungerte ingen problem men ser ikke bort i fra at jeg selv er grunnen også uten jeg vet hva det kan være.

Jeg er egenlig ikke bekymret for den fungere fint - men fint om du forteller meg hvordan det kan lagres annet sted som sikkerhet -  og MS burte ikke fjene disse pungter men det forstår dem ikke - men Takk så langt da ha en fin dag.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. maj 2021 - 12:28 #3
Med hensyn til opdateringer kan du i Windows update under vis opdaterings oversigt fjerne en given opdatering som har givet et problem. Du behøver ikke køre systemgendannelse hvis bare din pc kan køre.
Avatar billede 450025 Ekspert
14. maj 2021 - 12:55 #4
Takk igjen nå går det lidt raskt her har fått en med andre problem der skal løses -

forstår jeg deg rett så står Punkter derdu skriv - det hadde vert fint da ville jeg fjerne den siste store oppdatering gå bakk og vente lidt - noen dage kanskje.

For når jeg har 2 som fungere så får denne også gjøre det -  alt går rett for seg til 98% da endre den seg og svaret er  (prøv igjen)  og det funker ikke. Nå får jeg hjelpe den der er her først. Takk for hjelpen igjen..
Avatar billede 220661 Ekspert
14. maj 2021 - 13:03 #5
På pc der fejler:

Windows update problemer:
Jeg vil anbefale dig at prøve følgende:
1. Tryk på WindowsTasten + X
2. Vælg Windows Powershell (Admin)
3. Kopier nu følgende kommandoer ind en af gangen og tryk enter
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Checkhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
4. Vent på den er færdig med hver linje
5. Herefter indsætter du
sfc /scannow
6. Genstart din PC og se om problemet stadig er der.
Vær opmærksom på det tager lidt tid
Avatar billede 450025 Ekspert
14. maj 2021 - 13:21 #6
Takk jeg skal prøve dette men ikke i dag kommer tibake senere. Den oppskriften kjenner jeg men som du skriv det tar lidt tid.
Avatar billede 450025 Ekspert
15. maj 2021 - 04:18 #7
Her er ingen løsning enda – å jeg er meget tålmodig også 220661. Hva har jeg gjort til nå?

#1. Her startet jeg dette  har vert der hele tiden jeg har bare ikke brukt dette for det har ikke vert nødvendig – smart og få en oversikt – satte pris på dette.

Jeg fjernet det jeg mente var feil og det gikk helt fint dette – men så kom du med nye ting og evt løsning.

#3. Den kjenner jeg og du må ha god tid skrev du  men alt er relativt nå er der gått 2 timer ja snart 3 også nå - Se skjerm klipp her her skjer der intet? Forstår ingen ting – nå skriv jeg på en annen computer. Tok en  oppdatering uten problem 5 sec ferdig.

Jeg trodde jeg hadde fått den nye men nei der har jeg gitt feil opplysning jeg gikk Bakk på denne computer brukte
#1 klart hva skjer?. dette er jo gamle ting. Men det funker da.

Siste oppdatering da stod der (12.05.2021) Den nedenfor stod der (16.03.2021) alts. ja. Begge disse er jo gamle og ikke den siste nye May oppdatering? Som jeg trodde?

Svar: Da her jeg 2 computere som fungere i dag med Win 10 fra MS – og 1 som nå står her og surre  med / sfc/scanwsfc /scannow -  Se Skjermklip    -    https://ibb.co/N9NNndhtt
Nå gidder jeg ikke vente lengere  har tatt et klip nå – Ristarter og ser hva som skjer?

Svaret ble.  Kan ikke fullføre oppdateringer – nå er det sådan jeg har jobb og gjøre også da må jeg gi opp dette ser det ut som - eller vet du om jeg må prøve senere for på oppdateringer står der fortsatt    (prøv på nytt) men den fungere jo -Difender og Malwarebytes fungere rask er den også computeren. Men Takk for hjelpen oppgaven er ikke løst enda 220661.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. maj 2021 - 06:07 #8
Der er en ting man kan prøve.
Vælger du at forsøge det skal du have backup af dine private filer og evt koder til installerede programmer.
Det man kan forsøge er at lave det der kaldes "In Place Upgrade"
Frit oversat så betyder det man opgraderer Windows med den samme version det ligger. Under processen får men en boks hvor men kan vælge at gemme private filer og programmer. Men da proces er en installation der installerer Windows ovenpå den gamle version, så er der her jeg siger du skal have backup. Det er kun få dage siden jeg viste tippet i anden tråd.
Men det er jo helt op til dig om du vil forsøge det?
https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-windows_install/how-to-perform-an-in-place-upgrade-with-windows-10/7f0b236e-3c6c-4913-9691-c4baa2a6190a?auth=1&fbclid=IwAR3_ihxXwsqQqxuW3vfvpWSA9D9L1rLwJ5LUNDOKsKcT0h6XrQYeGNXy7FU
Avatar billede 450025 Ekspert
15. maj 2021 - 07:11 #9
Ok du skriver dette. 220661 -  (her er jeg usikker)
Men da proces er en installation der installerer Windows ovenpå den gamle version, så er der her jeg siger du skal have backup.

Da svare jeg dette.  Alt privat + coder har jeg kontroll på og kan hentes igjen det bekymre meg ikke da jeg har oppbakk av alt. (Så vil jeg nevne dette)

Fikk melding fra MS at mitt program er ved å gå ut på dato?  Du må kjøpe et nytt oppsett til tross for jeg har betalalt godt 2000 kr til MS for det jeg har  – det er levert med nokkel også pålimt programmet jeg kjøpte – og den har jeg enda her.
Hva gjorde jeg?
Installerte det på nytt og det fungerte fint – husker ikke helt men mener jeg instalerte opp på det gamle jeg hadde –  det er godt et år siden har ikke hatt noen problemer med dette før nå.
Du skriver  igjen dette.    (Men da proces er en installation der installerer Windows ovenpå den gamle version)        Det er vel det jeg gjorde da den gang.

Videre skriv du dette?  Men det er jo helt op til dig om du vil forsøge det?

Ja skal jeg det men er ikke så sikker på dette.

Grunn er at den fungere helt ok i dag computeren –  jeg vil vente og se hvor lenge det går så og hvor lenge det vare -  her er jeg i tvil om hva jeg gjør –    computeren er ca 4 år Stasjonær og skroter den nå syntes jeg er for tidlig.

Hvordan kan MS i Test få 88 på Test det er på linje med Google Chrome - 49 i test hadde vert mer passe mener jeg.  Nå må  jeg virkelig tenke lidt her nå.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. maj 2021 - 07:19 #10
Mig bekendt er Windows 10 digitalt aktiveret, og jeg vil derfor tro at henter og opretter du en helt ny Windows installation så vil den automatisk blive aktiveret. Den du har nu må jo så også være en ældre version du købte for 2000 kr ikke?
Man kan hente Windows her eller vælge at opgradere fra siden også.
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Hvis du går i søg og skriver winver, hvilken version har du så på din pc?
Avatar billede 450025 Ekspert
15. maj 2021 - 08:50 #11
Nå føler jeg meg mer som en Gammal Cirkus Artist –  et område jeg behersker dårlig. En må vøre født der tror jeg.    Du skriver igjen dette.
Mig bekendt er Windows 10 Pro digitalt aktiveret, og jeg vil derfor tro at henter og opretter du en helt ny Windows installation så vil den automatisk blive aktiveret.

Ja tenk om det var så - vel tenkt klart den er Digitalt - det var den første. Gammal – og når jeg så nekter og kjøpe en ny og bruker den samme igjen?    Hva det heter på Dansk vet jeg ikke (Sandwich) kanskje?

Den du har nu må jo så også være en ældre version  -  Nei den er ikke kjøpt igjen for det er den samme ser du.    Jeg skrev 2000 kr men tror det var 2200 i stedet.

Men er WIN 10 Pro en kjøp og kast versjon -  forbauser meg ikke det minste?
Du mener nå jeg skal hente welge eller oppgradere fra siden du ga meg?

https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Hvis du går i søg og skriver winver, hvilken version har du så på din pc?

Ja se på disse klipp her da om det gir noe svar? Håper dette da.

Eller må jeg kjøpe en helt ny fra Butikken MS igjen og nå er det vel 2400 kr  sikkert.
Se på dette da.
https://ibb.co/q7DRT0c
https://ibb.co/wCchTsP
Avatar billede 220661 Ekspert
15. maj 2021 - 09:04 #12
Hvis det er på samme pc skal du ikke købe en ny. Og 2400 kr skal du ikke betale for Windows 10. Der findes billigere nøgler til at aktivere med.
Du kører den samme version som jeg gør kan jeg se. Og skal du installere om på et tidspunkt skal du ikke bruge den DVD du købte i sin tid. Det er en ældre version som du så bagefter skal opdatere dig op gennem til den nye version igen. Og det er spild af tid.
Der kommer snart en ny Windows, og har du fået opdatering den 12-5-2021 får du formodentligt mulighed for at opdatere til den version også.
Avatar billede 450025 Ekspert
16. maj 2021 - 02:52 #13
#12 – Når jeg sitter og leser det du skriv 220661 så er jeg veldig Takknemlig håper jeg ikke plager deg for meget – og håper også at det kommer andre til nytte. Jeg har samme versjon som deg godt å høre det.

Her ser du oppdatering som er gjort den 12.05.2021 versjon 20H2      det er ikke den nye versjonen men det tar bare 10 sek da er den ferdig. Den computer brukes ikke så meget - kun når jeg hjelper en Bruker der trenger  opplæring for egen del og en reserve for meg selv.
Reise computer har samme opplegg.  12.05. 2021      https://ibb.co/gF55h79

Men her er jobbe computeren og det er den som har problemet nå – den har bare hatt 1 Digital versjon installert + samme igjen -  Sandwich versjon som jeg skrev.’
26.04 2021            https://ibb.co/H2dPy9H

Der kommer snart en ny Windows, og har du fået opdatering den 12-5-2021 får du formodentligt mulighed for at opdatere til den version også en trøst dette da..

Og da spør jeg er der håp for denne også der er installert den 26.04.2021
Det neste har ikke noe med tråden og gjøre men jeg er forbanna jeg.

Jeg får si det som det er går i tenkeboksen en stund nå –  jeg lar la tråden hvile nå jeg har andre oppgaver og løse familiært – jeg for min del nedgradere MS fra Test 88 til Max 45 på grunn av deres måte dem behandler deres Brukere på – hjelpeløse oppdateringer som bare er halvferdige og venter på alle klager som blir og må rettes over tid.
Man føler seg som en Kanin og er livende red for Gardshunden.
Men MS dem skal ha Ros for Win10 men det tok lang tid å få den ferdig også -  men der stopper det også  kan knapt gjøre sinne oppgaver bruker Vennlig for folk det er mitt svar jeg sliter nå og kjøre videre som det er.
Avatar billede 450025 Ekspert
24. maj 2021 - 04:24 #14
Det er 23 May -  i dag 24 May jeg har vært borte i ca 1 uke. Nå forsøker jeg igjen.
# 5 Er kjent men etter 3 timer ga jeg opp denne løsning – jeg Skannet som avtalt brukte god tid men nei.
#8 Det var noe for Brukere som hadde samme problem men til ingen nytte for meg og min computer.
# 10 Fra 220661 jeg prøver den - er kjent men den vil jeg nå prøve håper det fungere

– 220661 liker ikke mine lange poster rmen dem blir så om det feiler. Men nå ser jeg feiler det ikke ser jeg det surre og surre her tar tid – og tror meg på at det virker på denne computer ter det er nok den gamle og ikke den siste nye oppdatering?

Nå gjør jeg ikke ikke mere på computeren  den er  Rask og er som før nå gir jeg blanke i oppdateringer jeg venter og ser til jeg kanskje blir tvunget
Jeg vil nå Takke deg 220661 for all hjelpen du har gitt meg - oppgaven er løst nå og tråden skal lukkes.
Denne gang er det lett for meg og markere med grønt for her har jeg svaret.
Hilsen fra 450025 håper det kan hjelpe andre også om dem har samme problem..