Avatar billede Temco Professor
19. maj 2021 - 23:28 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Tilslutte S21 til computer og strømbank

På min gamle S7 kunne jeg bruge samme ledning til det hele. Det kan ikke lade sig gøre med S21, da ledningen til opladeren ikke passer til andet end opladeren.
Fantastisk lavet! Herligt med ekstraudgifter!!

Jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal bruge.

1. En ledning der passer mellem S21 og computer.
2. en ledning der passer mellem S21 og denne strømbank: https://www.conrad.com/p/tp-link-tl-pbg6700-power-bank-spare-battery-6700-mah-tl-pbg6700-1549009
Avatar billede Temco Professor
19. maj 2021 - 23:35 #1
Hullet i S7 og S21 har ikke samme størrelse.
Avatar billede Temco Professor
19. maj 2021 - 23:54 #2
Avatar billede INK Ekspert
20. maj 2021 - 12:18 #3
S21 har usb-c stik for både telefon og lader. Det er den nye standard. Hvis du ikke har lader eller pc med usb-c indgang, må du anskaffe et usb-a til usb-c kabel.
Eksempelvis dette

https://www.av-cables.dk/usb-c-3-1-til-usb-a-2-0/usb-c-3-1-til-usb-a-2-0-han-kabel-0-25-m.html?utm_source=google&utm_medium=organicshopping&utm_campaign=googleshoppingorganic&gclid=EAIaIQobChMInqDntYPY8AIVhgZ7Ch0OrwCsEAQYASABEgKyuPD_BwE
Avatar billede Temco Professor
20. maj 2021 - 21:05 #4
Tak.
Skrev to kabler. Det der må kunne bruges fra telefon til både computer og strøm bank.
Avatar billede Temco Professor
20. maj 2021 - 21:08 #5
Oplade strømbanken kan jeg med kablet til S7.
Avatar billede Erik K Ekspert
20. maj 2021 - 21:09 #6
Hej Temco
Både det du og det ink henviser til passer
Avatar billede Temco Professor
20. maj 2021 - 21:10 #7
Eksempelvis dette

Er der forskel på hvor effektive de er?
Avatar billede Temco Professor
20. maj 2021 - 21:11 #8
Ok. Men skal jeg købe 2.0 eller 3.0?
Avatar billede Temco Professor
20. maj 2021 - 21:12 #9
Hej...
Avatar billede Erik K Ekspert
20. maj 2021 - 21:13 #10
3.0 er nyeste standard, men efter min mening vil 2.0 være tilstrækkelig.
Avatar billede Erik K Ekspert
20. maj 2021 - 21:28 #11
Jeg ser lige, at prisforskellen er meget lille - så ville jeg nok vælge 3.0, så man er lidt mere fremtidssikret mht til hastighed på datatransmission og højere antal watt ved ladning.
Men om du nogen sinde får brug for det, er en anden sag.
Avatar billede Temco Professor
20. maj 2021 - 21:38 #12
Ok. Tak.

Kan alligevel være jeg køber to. Et kabel på en meter er træls at have i tasken på en rejse. Et på 15 cm er for lidt fra telefon til computer (stationær). Underlige længder.
Avatar billede Erik K Ekspert
20. maj 2021 - 22:26 #13
Avatar billede Temco Professor
23. maj 2021 - 20:41 #14
Dem havde jeg ikke kigget på. Troede det var noget andet.
Avatar billede Erik K Ekspert
23. maj 2021 - 20:47 #15
Det er det også :-)
Sidste nye version 3.1 og så er det lille USB-C stik vinklet.
Avatar billede Temco Professor
04. juni 2021 - 18:54 #16
Ved ikke om der stadig er liv i denne tråd.

Kablet jeg købte passer til telefonen. Men ikke til strømbanken. Så jeg mangler stadig et. Har ingen ide om hvad det er jeg skal købe til det.
Avatar billede Temco Professor
04. juni 2021 - 19:18 #17
Virkelig smart det pludselig er nødvendigt med to kabler i stedet for et. Det kalder jeg ikke fremskridt.
Avatar billede Erik K Ekspert
04. juni 2021 - 19:49 #18
Din S7 har et usb-b stik og det har din Powerbank sikkert også. Den store fordel ved de nye usb-c er, at det er ligegyldigt, hvordan det vendes.
Hvis du køber en USB-C 3.1 hun til Micro-B 2.0 han adapter, kan du bruge kablet fra din S21.
Avatar billede Temco Professor
04. juni 2021 - 23:29 #19
Tak.
Avatar billede Erik K Ekspert
06. juni 2021 - 01:27 #20
Hvis du lader adapter sidde i powerbanken, kan du bruge S 21 kablet både i din nye lader og i powerbanken.
Dvs, det andet kabel USB-C til USB-A du har købt, skal du kun bruge, når du skal forbinde til PC
Avatar billede Temco Professor
07. juni 2021 - 18:31 #21
Har mistet overblikket.
Tror jeg glemte jeg allerede havde spurgt til kabelnummer to (ikke købt endnu).

Skal jeg ikke bare vælge mellem kablet vi sidst skrev om, og adapteren?
Avatar billede Erik K Ekspert
07. juni 2021 - 22:42 #22
Hvis du ikke har købt kablet til at forbinde tlf og pc, så ville jeg vælge en anden løsning, da du også har en powerbank med et USB-B stik.
Du har en lader med USB-C, en powerbank med USB-B (micro 2.0) og en PC med USB-A.
Da du dermed har 3 forskellige enheder med hver deres type stik, vil jeg foreslå følgende løsning, så du kan nøjes med det kabel, du har fået sammen med din S21:

1) Køb en adapter der passer til din nuværende powerbank, som f.eks. denne:

https://www.av-cables.dk/usb-3-1-adapter/micro-b-2-0-han-til-usb-c-3-1-hun-adapter-hv.html

Den kan du lade sidde i din powerbank og når du skal lade den op eller bruge strøm  fra den til din telefon, kan du bruge dit S21 kabel.

2) Køb en adapter, der passer i din PC, som f.eks. denne:

https://www.av-cables.dk/usb-3-0-adapter/usb-3-0-til-usb-c-3-1-adapter-han-hun.html

Den kan du lade sidde i din PC og forbinde den med din tlf med dit S21 kabel.

På den måde kan du nøjes med et kabel - det fra din S21

Køber du på et tidspunkt en nyere powerbank, kan du vælge en med USB-C, som er fremtidens stik til tilbehør og ladere, så skal du ikke længere bruge førstnævnte adapter..
Avatar billede Temco Professor
09. juni 2021 - 00:19 #23
Takker.