Avatar billede Marie Mester
20. maj 2021 - 10:10 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

kan ikke regulere lydstyrken

Jeg har tidligere kunnet fremkalde en "lydlinie" til at regulere højttalerlyden, herunder sætte den til nul. Men også kunnet sætte den til lyd, når jeg havde brug for det. Det var på en lille ikon på nederste linie på computeren.
Nu sker der ikke noget når jeg trykker på ikonet.
Så fremkaldte jeg speakers via enhedshåndterig og fik et felt, hvor jeg kunne
fremkalde den lydstyrkelinie. Men da jeg næste gang gik ind på speakers der, var dette felt der ikke mere. Der er kun mulighed for enten test eller aktiver/deaktiver.
Hvordan kan jeg regulere lydstyrken helst igen få det lille ikon til at virke ?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. maj 2021 - 12:14 #1
Er det Windows 10 du har?
Har du tjekket egenskaber for proces linjen hvilke ikoner der skal være synlige.
Hvis du ikke kan se det der heller højre kli start og kør Powershell som admin. Kopier denne kommado ind lige efter system 32 linjen nederst.
sfc /scannow
Prøv at se om det hjælper
Avatar billede Marie Mester
20. maj 2021 - 13:05 #2
Jamen ikonet er der synligt, men der sker bare ikke længere noget, når jeg klikker på det
Avatar billede poko1 Ekspert
20. maj 2021 - 13:57 #3
Prøv at trykke på WindowsTasten + I = Indstillinger vælg System / Lyd
se omdu kan ændre noget her?
https://ibb.co/pPbJ3nk
Avatar billede 220661 Ekspert
20. maj 2021 - 14:16 #4
Under Windows Update  kan man køre fejlfinding. Lyd er en af dem.
Avatar billede Marie Mester
20. maj 2021 - 16:32 #5
Ved at gå ind på windows/ indstillinger/ lyd , så kan jeg der se den lydlinie, hvor jeg kan regulere lydstyrken.
Men det er da ret besværligt at skulle gå derind hver gang jeg vil tage lyden fra eller sætte lyd på. Hvorfor mon det ikon på proceslinien ikke virker længere.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. maj 2021 - 16:34 #6
#5 Kør fejlfinding fra Windows Update og gå i "Foretag fejlfinding" her kan du tjekke for lyd fejl.
Avatar billede Marie Mester
20. maj 2021 - 16:37 #7
Jeg kan tilføje, at de andre lignende ikoner ved siden af , f.eks. om opladningstilstanden virker fint.
Avatar billede poko1 Ekspert
20. maj 2021 - 16:59 #8
Windows/ indstillinger/ lyd ,
Har du været de forskellige lydindstillinger igennem? der er jo mange indstillinger og test muligheder!
Hvilken Windows Version kører du?
Windows/ indstillinger/ System / Om se hvilke.
https://ibb.co/b228Nvx
Avatar billede Erik K Ekspert
20. maj 2021 - 20:32 #9
Har du ikke en højttaler som ikon på din proceslinie?
Hvis du har, så højreklik på ikonet og vælg "Åben lydstyrke"
Når du gør det, så vises der et ikon for lydstyrke på proceslinien. Inden du lukker for skyderne, så højreklikker du på det nye ikon og vælger "fastgør til proceslinie.
Nu burde du kunne åbne lydstyrke med et enkelt klik på det nye ikon.
Avatar billede Erik K Ekspert
20. maj 2021 - 20:49 #10
Hvis du har højttalerikonet på proceslinjen, får du lydstyrke frem ved at klikke på ikonet.
Ikonet kan måske også være blevet flyttet til overløbsområdet - dette kan du åbne ved at klikke på den lille opadpegendende vinkel/pil i højre side af proveslinjen og så kan du derfra trække den ned på linjen igen.
Avatar billede poko1 Ekspert
20. maj 2021 - 20:59 #11
Erik
som du kan se i #2  Citat Jamen ikonet er der synligt, men der sker bare ikke længere noget, når jeg klikker på det
Avatar billede Erik K Ekspert
20. maj 2021 - 21:02 #12
Aahr poko1 - lige den bemærkning havde jeg overset......
Avatar billede Marie Mester
20. maj 2021 - 23:43 #13
Ja ikonet er der stadig. Men der sker bare ikke noget hverken når jeg venstre eller højreklikker på det. Tidligere kom lydreguleringslinien frem når jeg klikkede på det.
Nu er det totalt dødt. De andre sorte streg-ikoner ved siden af det, som gør andre ting, er levende. Men som før skrevet, så kan jeg få lydreguleringslinien frem via windows/indstillinge/lyd. Så reguleringen virker godt nok. Men det er jo en alt for besværlig måde. Hvordan får jeg et ikon, der virker igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. maj 2021 - 23:44 #14
Hopper af tråden.
Avatar billede poko1 Ekspert
21. maj 2021 - 05:32 #15
Grunden til jeg spurgte hvilken Windows Version kører du?
er at en opdatering måske ville hjælpe!
Avatar billede Marie Mester
21. maj 2021 - 08:25 #16
Windows 10 home. Men jeg regner jo med, at de automatiske opdateringer er i orden.
Er de ikke det ?
Avatar billede poko1 Ekspert
21. maj 2021 - 08:30 #17
Windows 10 home er jo blot styresystemet!
Hvad står der ved pilen???
Avatar billede KHN Guru
21. maj 2021 - 08:33 #18
Er det i forbindelse med at du bruger skype eller andet program, at du har problemet?
Har du prøvet at fjerne lydenheden fra Enhedshåndteringen - hvis ikke så prøv det og husk at genstart pc så driver geninstalleres.
Avatar billede poko1 Ekspert
21. maj 2021 - 08:43 #19
#18
Du kan godt glemme det hun svarer kun hver ½Døgn!
Jeg forlader tråden! 😡
Avatar billede Marie Mester
21. maj 2021 - 08:59 #20
Mange tak til KHN professor. Det hjalp at fjerne speakers fra enhedshåndteringen, lukke computeren ned og starte den op igen. Nu virker ikonet igen  !!!!!!!
Tusind tak. Så simpelt, når bare man ved det !!!!!!!!!!  Jeg håber du ser dette.
Avatar billede KHN Guru
21. maj 2021 - 09:11 #21
Det var så lidt - godt det virker igen.