Avatar billede camsti Seniormester
28. maj 2021 - 11:29 Der er 4 kommentarer

Række- og kolonnefarve

Række- og kolonnefarve (der hvor der står a, b, c og 1, 2, 3 og så videre er grå, og når man markerer fx celle a1 markeres A og 1 med en lidt tydeligere grå.

Kan man ændre det a A og 1 markeres med en meget tydeligere farve?

Man kan ændre selve farveskemaet i Excel, men så ændrer man farve på mange andre ting samtidig.
Avatar billede jonasq1 Mester
28. maj 2021 - 13:05 #1
du trykker på cellen og ændre farven. Er det svar nok?
Avatar billede madklub Guru
28. maj 2021 - 13:55 #2
Kolonne- og række highlight farver kan ikke ændres.
Avatar billede jens48 Ekspert
28. maj 2021 - 14:45 #4
Måske kan denne makro være til hjælp. Den farver hele kolonnen og hele rækken for den aktive celle. Men den sletter desværre også farverne i alle andre celler.

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
    Application.ScreenUpdating = False
    ' Clear the color of all the cells
    Cells.Interior.ColorIndex = 0
    ' Highlight the active cell row and column
    Target.EntireRow.Interior.ColorIndex = 8
    Target.EntireColumn.Interior.ColorIndex = 8
    Application.ScreenUpdating = True
End Sub