Avatar billede Skansen Novice
01. juni 2021 - 09:58 Der er 7 kommentarer

Diaskannerens setup blokeres.

Min dia/negativ-skanner Plustek OpticFilm 8100 kan ikke installeres på min ny pc, da setupskivens install.exe afvises med følgende:
" App'en install.exe er blevet blokeret som beskyttelse.
En administrator har blokeret dig fra at køre app'en.
Du kan få flere oplysninger ved at kontakte administratoren "
Ham vil jeg gerne finde, Administratoren. Det vil jeg være taknemlig for hjælp til, og til at give få blokeringen ophævet.
Er der en der hjælppe med et tip?

Christian, Skansen
.
Avatar billede INK Ekspert
01. juni 2021 - 10:06 #1
Du skal deaktivere dine antivirusprogrammer under installation.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. juni 2021 - 11:19 #2
og højreklik på filen, og vælg 'kør som administrator'
Avatar billede Skansen Novice
01. juni 2021 - 16:23 #3
Mange tak til Ink og Claes 57. Jeg har haft mine Norton-funktioner deaktiveret en time et par omgange. Har tjekket for andre antivirusprogrammer på maskinen, har tidligere haft McAfee. Har ikke haft Malwarebytes slået fra, men det ses ikke blandt de skjulte ikoner på proceslinien og heller ikke blandt programmerne i kontrolpanel.
Setup skiven fra plustek blokeres fortsat, den hedder OpticFilm 8100. DVD-programmet er Silverfast SE Plus 8. De er fra 2014, men ses stadig på nettet. Søgte på WebSetNets webmasterblog og fandt bl.a ” Tip: Vidste du, at du hurtigt kan starte ethvert program som administrator ved at skrive programnavnet og samtidig trykke på Ctrl + Shift + Enter? ” - men hvor går man evt. ind og skriver programnavne? - og tryller Kør som Administrator frem?
Nedgraderes gerne fra praktikant til debutant, hvis bare I ikke opgiver mig.
Tak på forhånd!
Venligst Christian, Skansen
Avatar billede claes57 Ekspert
01. juni 2021 - 16:53 #4
i bundlinje er der en lup eller et søgefelt til venstre.
Hvis lup, klik på den - er der et søgefelt, så bare skriv programnavn direkte i den  og så afslut med <Ctrl><Shift><Enter>
ældre programmer (din cd) kan finde på at ville skrive i områder, som windows nu vil have for sig selv - brugerdata skal ligge andet sted. Så se, om du kan hente en ny version fra nettet, og kør den i stedet (de kan have opgraderet fra win7 til win10).

De har en version 9 nu, men opgradering skal købes (jeg kan så ikke se opgraderingspris, da jeg ikke har serienummer, men se på https://www.silverfast.com/buyonline/en.html og udfyld med scannerdata og serienummer på din programpakke (version 8.0 eller ældre)
Avatar billede perwolf Forsker
02. juni 2021 - 08:39 #5
Jeg har også sådan en scanner, og har uden problemer installeret den på min Win10.

Måske er problemet, at når man deaktiverer et købt antivirusprogram, så træder Win10's egen antivirus (Windows Defender) automatisk ind?

Du skal måske derfor ikke deaktivere din antivirus, men i dit antivirusprogram godkende din .exe-fil til at blive ignoreret.
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2021 - 22:44 #6
https://youtu.be/TqmQ_yRvE4Y

Problemet ligger måske i at den applikation du gerne vil have installeret har ikke længere den understøttelse af digital signature for nyere Windows 10?

Men bare roligt,
1. Du kan prøve installere seneste Windows 10 ved hjælp af Hent værktøjet og hent den, og starte den og benyt venligst opgrader og bibehold filer. Husk, endeligt at tage backup før du gør dette for at være sikker. Og se om problemet bliver løst her på denne måde.
Seneste Windows 10 version nu i dag er 21H1.

https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10

Simplest ved hjælp af kommandoprompt:
2. Du kan ved hjælp af kommandoprompt som administrator starte installation af den program du gerne vil installere, eksempel her fra skrivebordet.

C:\Brugere\DitBrugernavn\Skrivebord

C:\Users\YourUsername\Desktop

brug venligst kommandprompt til at starte installation af din program fra skrivebord som:

cd C:\Users\YourUsername\Desktop

Tryk på Enter.

Herefter navnet af din program og tryk Enter.

"C:\Desktop>ProgramNavn.exe".

Eller ved hjælp af Registrering ændre på beskyttelse af din Windows 10 med
3.
Ædnrig af registrering for EnableLUA deaktiver den ved hjælp af hexadecimal 0 og genstart, og installer programmet.
Færdig, Aktiver igen din Windows 10 beskyttelse med "EnableLUA" med aktiveret på hexadecimal "1". Genstart din PC.
Husk, endeligt at se om opgradering af din Windows 10 igen vil løse på problemet.
Avatar billede Slettet bruger
02. juni 2021 - 22:47 #7
Stien til registrering er således:

Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System