Avatar billede MetteM Juniormester
03. juni 2021 - 13:41 Der er 5 kommentarer

RD Client til ipad med iOS 12.5.3

Nogen der ved hvorfor en iPad (model: MD792KN/A) ikke kan tilgå fjernskrivebord via appen RD Client når telefonen bruger 4G? Det fungerer fint når den er på wifi.

Den skriver en fejlkode: 0x03000008.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. juni 2021 - 14:08 #1
Indstillinger (i ios) - se på 'mobildata' den skal være til - og du skal selvfølgelig have datamængde og hastighed i orden.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. juni 2021 - 14:10 #2
se også lige https://community.spiceworks.com/topic/2184962-ios-remote-desktop-app-rd-gateway-error - tilsvarende fejlkode, og opsætningsproblem
Avatar billede kurt54 Ekspert
03. juni 2021 - 14:15 #3
Du skifter jo IP-adresse - det skal håndteres.
Avatar billede MetteM Juniormester
03. juni 2021 - 14:32 #4
Mobildata er aktiveret for appen, så tjek ved det! Forstår ikke helt løsningen i linket - kan du oversætte det til dansk (og på en ipad)?

Skifter jeg IP når jeg bruger PC: desktop.domæne.dk og Gateway: Remote.domæne.dk?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. juni 2021 - 15:29 #5
som jeg læser "So I added the RD Gateway role to my Connection Broker server, configured a self-signed certificate for it"
så skal den server, der styrer trafikken, have en RD Gateway sat op.