Avatar billede den vedholdende Juniormester
07. juni 2021 - 19:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

mobil: er det virus eller er virussen i meddelelsen? Samsung 7

Jeg har gennem længere tid fået meddelelser på min mobil (android - samsung 7) om virus. Meddelelserne ligger der, når jeg åbner min mobil og inden jeg logger på. (se foto)
Jeg er bange for at trykke på beskeden, da jeg tænker, at virussen måske først dukker op, når jeg trykker på beskeden. Jeg har været igennem enhedsvedligeholdelse, som siger, at virusscanningen er aktiveret og ingen malwareapps
Ville sætte billede ind, det lykkedes ikke. Men på skærmen står eks.vis:
(Chrometegn) Chrome ww2.notifications-fluentness.--coll....
1)Advarsel (med gul trekant)
Tryk for at rydde op i din telefon nu! (der er så billede af batteri, eller klokke med 1 tal)
Det kan også være:
TRAGISK ULYKKE:
Mads Mikkelsen Mister Alt (nogle gange med billede af ekstrabladets logo)

Mit abonnement er fra Oister og internetforbindelsen er Telia.
Hvad kan jeg gøre?
Mange hilsner Winnie Andersen
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. juni 2021 - 20:05 #1
Det lyder umiddelbart som om det ikke er helt "rent".
Jeg har ikke meget forstand på dette, men der er mange brugere her på eksperten der ved mere og gerne deler deres viden ud :-)
Avatar billede jalved Ekspert
07. juni 2021 - 20:25 #2
Jeg har heller ikke forstand på det, når det gælder telefon og android.

Men jeg er dog som ErikHG ret sikker på, det er snavs, som du ikke skal klikke yderligere på.

Umiddelbart lyder det til at være noget, der ligger i din indbyggede browser og får den til at poppe op med irriterende beskeder.

Det er sikkert ret nemt at fjerne, hvis der er en på Eksperten, der ved noget mere om det.
Avatar billede den vedholdende Juniormester
07. juni 2021 - 22:38 #3
Jalved, du har ret. Det eri browseren. For der kommer der også nyheder op (Ups fra England) som jeg ikke har indflydelse på, men kun kan slette
Avatar billede Erik K Ekspert
07. juni 2021 - 23:13 #4
Hvis det er en besked, du får i din besked app, kan du bare slette den.

Jeg tvivler dog lidt på, at det er en besked. Det er snarere en notifikation du får på telefonen.
Er det en notifikation, så er det nok fordi lageret på din telefon er ved at være fyldt og så foreslår Android, at du skal slette eller flytte nogen af dine filer.

Du kan se, hvor meget lagerplads din telefon har og hvor meget du har brugt af pladsen ved at trykke på "indstillinger" og derefter på "lagerplads".
Hvis tallene er ved at være lige store, så kræver det handling.

Med hensyn til Chrome, så er det med nyheder noget, der kan vælges fra på telefonen og gør man ikke det, så vil man få præsenteret nyheder fra forskellige aviser verden over - det er en del af Chrome.
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. juni 2021 - 23:16 #5
Download Malwarebytes - det vil sikkert finde noget snavs på din computer.
Programmet er gratis.

https://www.malwarebytes.com/premium
Avatar billede Erik K Ekspert
07. juni 2021 - 23:20 #6
ErikHg

En S7 er ikke en computer, men en smartphone ;-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
08. juni 2021 - 09:56 #7
Det ved jeg godt, men se her:

https://www.malwarebytes.com/android