Avatar billede IMF Praktikant
11. juni 2021 - 09:14 Der er 6 kommentarer

2½ år gammel Lenovo Yoga-blæser larmer når strømstikket er i

Hej :-)

Mit 2½ år gamle Lenovo Yoga, som ellers kører godt, (starter hurtigt, arbejder hurtigt, larmer meget lidt) larmer virkelig meget så snart jeg sætter strømstikket i. Altså blæseren kører helt op. Når jeg sidder i onlinemøde siger de andre deltagere at det larmer rigtig meget hos dem.

Når jeg fjerner strømstikket aftager larmen.

Batteriets levetid er aftaget væsentligt; tidligere kunne den holde strøm i op til fem timer, nu er det omkring fem kvarter.

Jeg har prøvet at købe en ny strømforsyning, fordi der var en der sagde til mig, at det kunne være den, der var i stykker (noget med overgang), men det samme sker med en ny strømforsyning.

Jeg håber sådan at kunne undgå at skulle købe en helt ny computer og beder derfor nu om hjælp her - jeg er helt på bar bund.

På forhånd tak for hjælpen :-)

Kh
Ida Maria
Avatar billede claes57 Ekspert
11. juni 2021 - 09:52 #1
Når du er på kabel, så oplades batteriet (og det bliver varmt), derfor går blæser op i hastighed. Du skal have skiftet batteriet - det er defekt.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juni 2021 - 10:41 #2
Kan pc ændre ydelsen når du putter forsyningen på? Det normale er balanceret tilstand. Men går den på høj ydelse med strøm på vil det ændre på måden blæseren kører. Jeg har tudse gamle bærbare med dårlige batterier men de ændrer sig ikke i blæseren. De forbliver i den foretrukne tilstand.
Avatar billede madklub Guru
11. juni 2021 - 10:58 #3
Som #1 siger, så er batteriet færdigt.
Du bør få det skiftet snarest. Defekte batterier kan svulme op og ødelægge computeren.
Avatar billede ErikHg Ekspert
11. juni 2021 - 13:14 #4
Avatar billede SmallTownIT Praktikant
23. juni 2021 - 22:44 #5
Hej,
Lenovo tilbyder hjælp via denne side.: www.lenovo.com/tips

Der er drivere og firmware til din pc der anbefales bliver opdateret samt batteri diagnose Tool der kan give besked om batteriets tilstand.
https://support.lenovo.com/dk/da/solutions/ht063051

Håber dit problem bliver løst.

@:)
Avatar billede 220661 Ekspert
24. juni 2021 - 00:00 #6
Hopper af tråden