Avatar billede per2edb Guru
13. juni 2021 - 20:29 Der er 9 kommentarer

Undgå at et klik på en form der ligger over en anden går igennem til denne form

Er der nogen der ved om man kan modvirke at et klik på en form der ligger over en anden form går igennem og aktivere denne form der ligger nedenunder
Avatar billede Gustav Ekspert
13. juni 2021 - 22:29 #1
Det er nemt nok, for den form, man klikker på, ikke en form bagved, tager klikket og bliver den aktive form.
Avatar billede per2edb Guru
14. juni 2021 - 08:51 #2
Undskyld det forstår jeg ikke
Måske har jeg ikke forklaret spørgsmålet godt nok
Lad os antage vi har  2 forme med hver  knapper / kombinationsfelter osv.
Vi trækker så den ene form hen over den anden.
Trykker vi så f.eks på knappen der ligger på den øverste form og der ligger et kombinationsfelt lige under på den nederste form vil denne blive aktiveret.
Det skal den ikke. Hvordan forhindre man det.?
Avatar billede Gustav Ekspert
14. juni 2021 - 09:13 #3
Jo, spørgsmålet var klart nok. Men man kan ikke gøre det, du beskriver.
Hvis du kan, kører der enten noget mærkelig kode, eller din applikation eller Access-installation er fejlbehæftet.
Avatar billede per2edb Guru
14. juni 2021 - 09:38 #4
Undskyld hvad er det man ikke kan?

Jeg har 200 MB kode og 100 Forme uden fejl så der er ingen fejl i Access
Avatar billede Gustav Ekspert
14. juni 2021 - 10:02 #5
Du har intet fortalt om, hvad du har, så det kan vi ikke vide.

Om du har 10 formularer eller 200 gør ingen forskel - der er noget mærkeligt ved den, du bruger, for det, du beskriver, kan ikke lade sig gøre, med mindre dit knap-klik kører noget kode, der kalder formularen bagved på uønsket måde, men det må vi gå ud fra, du har undersøgt.
Avatar billede per2edb Guru
14. juni 2021 - 10:47 #6
Du besvarer ikke mit spørgsmål om hvad der ikke kan lade sig gøre
Avatar billede Gustav Ekspert
14. juni 2021 - 13:48 #7
At et klik på en knap af sig selv kan "gå igennem" og gøre noget på en bagvedliggende formular.
Avatar billede terry Ekspert
14. juni 2021 - 14:03 #8
I think whta Gustav is saying, is that under normal circumstances it isnt possible to do what you are saying " klik på en form der ligger over en anden form går igennem og aktivere denne form der ligger nedenunder".
It just doesnt "normally" happen, so thermust be sonme ocde whichis moving focus from the visible (top) form to a form under that form.
Avatar billede petersen7913 Forsker
14. juni 2021 - 15:35 #9
Måske kunne du lave en stump kode i hver form, som fanger 'klik' og f.eks. bare viser Name, for den for, der har focus? Det kunne hjælpe dig til at forstå lidt mere af hvad der foregår