Avatar billede Andreas Praktikant
17. juni 2021 - 15:23 Der er 3 kommentarer

Kopiere fra ukendt ark i Excel

Hej.
Jeg har behov for at kopiere værdien fra celle H1 i ark nummer to over i en celle i det første ark. Problemet er, jeg ikke kender navnet på ark nummer 2, bare at det altid er ark nr. 2. Jeg kender navnet på det første ark.
Kan det løses nemt?
Avatar billede thomas_bk Ekspert
18. juni 2021 - 07:48 #1
Når du skriver på den måde, mener du så kopiere via en makro?
Avatar billede Andreas Praktikant
18. juni 2021 - 09:24 #2
jeg ved ikke.. Det nemmeste ville være, hvis det var en fast kommando som ='ark(2)'!H5 lignende formel hvor ark(2) referere til navnet på ark nummer 2.
Hvis det skulle gøres af to omgange, først liste alle arknavne i mappen, og så vælge navnet fra den liste, er det også fint. så skjuler jeg bare "mellemregningen"
Hvis det ikke kan lade sig gøre, så er jeg vel nødt til at lave en makro, men er helt ukendt på det området. er det det der hedder VBA???
Avatar billede Docthomassen Juniormester
10. juli 2021 - 22:18 #3