Avatar billede dadwizz Juniormester
17. juni 2021 - 17:53 Der er 1 kommentar

Wifi har ikke gyldig ip-konfiguretion

Har købt en bærbar da jeg for tiden har en del besøg på hospitalet.
Problemet er at jeg ikke kan få internetforbindelse ved deres "gæstenet" som er åbent for alle. Jeg har sådan set "forbindelse" men ikke til internettet. Når jeg er hjemme kører den fint på vores eget wifi-net.
Jeg har kørt fejlsøgning på problemet, med ovenstående meddelelse som systemet ikke kan gøre noget ved.
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2021 - 18:58 #1
Hvis det er Hospitallet WiFi, er det ideelt at starte en browser op og se om den vil give dig prompt eller besked at man skal indtaste noget eller andet.

-Hvorimod, hvis det er manglende konfiguration på deres WiFI, er det et arbejde for Hospitallets eget IT-afdeling om at rette fejl-opsætning af deres offentlig WiFi.

Men, for dig at se, om det kan løses, uden yderligere tiltage er dette måske tråd at hente. Igen, du beskrev, at det virkede andet sted. Så det kan kun betyde, deres Gæstenet virker ikke på Hospitallet, medmindre de giver dig tidsbestemt brugernavn og adgangskode. Så alternativt, hvis du er sluttet til deres WiFi, start browser og se om du kan få besked fra browseren om du mangler brugernavn og adgangskode mv.

https://helpdeskgeek.com/help-desk/how-to-fix-a-wi-fi-doesnt-have-a-valid-ip-configuration-error/