Avatar billede Boe Seniormester
25. juni 2021 - 16:58 Der er 1 kommentar og
1 løsning

tæl.hvis med flere betingelser

Hej,

Jeg har
* sted i kolonne b
* type i kolonne C
*værdi i kolonne F

Jeg kan fint få sum pr sted & type med sumprodukt, men det driller mig at få antallet af værdier i kolonne F der opfylder betingelse i b hhc. C. Samlet har jeg 8 kombinationer jeg sætter ind i en lille hjælpetabel under alle data.

Der må være en arrayformel der kan hjælpe mig - er der en der kan trylle svaret?
vh. Britta
Avatar billede jens48 Ekspert
25. juni 2021 - 18:38 #1
Er det ikke blot en COUNTIFS / TÆL.HVISER funktion du skal bruge? I stil med:

=COUNTIFS($B$1:$B$13;B1;$C$1:$C$13;C1;$F$1:$F$13;"<>"&0)
Avatar billede Boe Seniormester
25. juni 2021 - 19:03 #2
Hej Jens48, Jo det var det, den havde jeg ikke lige knækket. Tak for det